וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"80% משוק הטיסות הישראלי ליפאן - נמחקו"

מאת זוהר בלומנקרנץ

21.3.2011 / 7:01

מנהל קוריאן אייר: הפעילות לא תתחדש עד שתיפתר בעיית הקרינה



>> "80% מהשוק הטיסות הישראלי ליפאן נמחקו והפעילות לא תתחדש עד שתיפתר בעיית הקרינה הרדיואקטיבית" - כך אמר אתמול סימי זיידנמן, מנהל חברת טורבו תעופה ותיירות, המייצגת את חברת התעופה קוריאן אייר. סיאול, בירת דרום קוריאה, משמשת יעד מרכזי לטיסות המשך מישראל ליפאן.

חברת התעופה הדרום קוריאנית החליטה שלא לשנות את תוכניותיה בקו לישראל וממנה ולהוסיף כמתוכנן עוד טיסה מעונת האביב הקרובה. זאת, על אף הירידה הדרסטית במספר הנוסעים עמה מישראל דרך סיאול ליפאן. הטיסה הנוספת - רביעית במספר לשבוע בקו נתב"ג-סיאול - תחל ב-10 באפריל.



במקביל, הוחלט בסניף החברה בישראל לצאת במבצעי מכירות ושיווק של כרטיסי טיסה במחירים מיוחדים ליעדיה האחרים במזרח הרחוק. זאת כדי לפצות על אובדן הנוסעים מישראל ליפאן. זיידנמן הוסיף: "מי שכירטס אצלנו לטיסות בחודש הקרוב וביטל את נסיעתו יקבל את כספו חזרה".



ביטלו טיולים - אך לא מקבלים החזר מלא



מארגני הנסיעות ליפאן החלו להחזיר כספים לנוסעי קבוצות אשר ביטלו את טיוליהם בגלל האסון - אך לא את מלא הסכום.



חברת דרכים, מארגנת נסיעות מהגדולים ליפאן, מחזירה לנוסעים שהיו אמורים לצאת במארס לטיולים מאורגנים ביפאן כמעט את מלא סכום הטיול. זאת, בניכוי 600 דולר שהיא משאירה לעצמה כאופציה שתעמוד לרשות הנוסע במקרה של טיול עתידי ליפאן או יעד אחר בחברה. מחירו של טיול קבוצתי של שבועיים ליפאן בחברה מגיע לכ-4,000 דולר.



באשר לנוסעים שביטלו טיול מתוכנן ליפאן באפריל, השאירה החברה רק את דמי הרישום בסך 150 דולר לעצמה ואת שאר הכספים החלה להחזיר. גם סכום זה יעמוד לרשות נוסעים אשר ירצו לטייל בעתיד עם החברה.



מנהל חברת דרכים, אייל אלפרט, אמר כי כל הנוסעים מקבלים בהבנה את דרך החזרת הכספים. יש כאלה שכועסים על ביטול נסיעתם "מהיום להיום", ודורשים לקבל את מלא החזר התשלום. "עם זאת, הרוב הגדול מחבק אותנו ומבין את המצב".



להערכת אלפרט, אם יפאן תצליח להשתלט בקרוב על משבר הכורים הגרעיניים, ייתכן שכבר באוקטובר הקרוב תתחדש תנועת הנוסעים הקבוצתית מישראל ליפאן. אם האסון יימשך, להערכתו רק בעוד שנה, לכל המוקדם, קיימת אפשרות שתחודש תנועת התיירים מישראל ליפאן בהיקפה כבעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully