וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התערבות מדינות G7 בשוק המט"ח הפחיתה את הסיכון למיתון ביפאן

בלומברג

21.3.2011 / 7:01

עליית הין איימה לפגוע ביצוא היפאני; הערכות ביפאן: הבנק המרכזי יתערב כדי לבלום עלייה של יותר מ-80 ין לדולר



>> הסיכון שיפן תיהפך למדינה הראשונה בקבוצת שבע המדינות המתועשות (g7) שתחזור למיתון לאחר נסיגתו של המשבר הפיננסי פחת. המדינות המתועשות הבטיחו בסוף השבוע להתערב כדי לבלום את עליית הין, ואף ביצעו בהצלחה מכירה של ינים.

בסגירת המסחר ביום שישי נפל הין לשער של 80.58 ין לדולר, בנפילה החדה ביותר מאז ספטמבר. הין רשם שיא של 76.25 ין לדולר ביום הקודם. סגן שר האוצר של יפן אישר בראיון לבלומברג כי "התערבות נוספת אפשרית".



"הסיכון לנסיגה בכלכלת יפאן הופחת משמעותית בהתערבות של g7", אמר טקוג'י אאידה, כלכלן בכיר ב-ubs בטוקיו. "המאמץ המתואם הזה יסייע להתאוששות הביטחון במגזר העסקי, שהוא מרכיב מפתח בהחייאת הצמיחה, בנוסף להוצאות ממשלתיות".



בלימת העלייה בין תפחית את הנזק לרווחי היצואנים, זאת ברגע שחברות כמו טויוטה וסוני יחזירו את מפעליהן לפעולה. הבעיה העיקרית עתה היא הפסקות החשמל ביפאן, בגלל הפגיעה בתחנות הכוח הגרעיניות המייצרות אותו.



מאמץ בלימת הין סייע להעלות את הבורסה ביום שישי. נפילת מדד ניקיי לקראת סיום שנת הכספים ביפאן, ב-31 במארס איימה על מאזניהן של חברות רבות. במאמץ לסייע לחברות לגייס הון, ממשלת יפאן עשויה לספק יותר מ-10 טריליון ין (124 מיליארד דולר) בהלוואות, דווח בעיתון "ניקיי".



כלכלת יפאן עשויה לצמוח ב-1% השנה, בין היתר בשל בנייה מחדש לאחר האסון, אמרו הבנקים ubs השוויצי ונומורה היפני.



הבנק הפדרלי בארה"ב והבנקים המרכזיים של אירופה, בריטניה, גרמניה, צרפת, קנדה ואיטליה אמרו ביום שישי כי הצטרפו לבנק המרכזי של יפאן במכירת ין.



"הסיכון של עליית הין בעייתי מאוד בכלכלה היפאנית, שמלבד הדינמיות של היצוא אין לה שום כוח צמיחה", אמר ריצ'רד ג'ראם, ראש כלכלות אסיה בבנק מקוארי סקיוריטיס סינגפור. "ההתערבות היא סיוע משמעותי לכלכלה", אמר. כל עלייה של ין אחד בשער הדולר גורעת 30 מיליארד ין מרווחי טויוטה מדי שנה, ו-17 מיליארד ין להונדה.



כלכלת יפן נסוגה ברבעון הרביעי של 2010 לאחר סיומה של מדיניות התמריצים הממשלתית. האוכלוסייה המזדקנת במדינה וירידה במחירים לצרכן פגעו בצמיחתה בשנים האחרונות. לפני רעידת האדמה נראו סימני התאוששות בכלכלה.



הבנק המרכזי של יפאן צפוי לפעול בעוצמה ובעקביות כדי למנוע מהין לעלות מעל שער של 80 ין לדולר, מעריך בנק ההשקעות נומורה הולדינגס ביפן. "לבנק המרכזי יש גיבוי מg7 לפעול באופן ממושך", אמר ינס נורדוויג, מנהל מחקר מט"ח בנומורה. "יש סבירות שהוא יפעל במשך זמן ממושך, ושהוא יגן על רמת ה-80 ין לדולר בעוצמה ובעקביות רבה יותר".



למכירת דולרים כנגד ין על ידי חברות ביטוח יפאניות תהיה השפעה מתונה יחסית על המטבע, מעריך נורדוויג. להערכתו, הנזקים מרעידת האדמה והצונאמי לחברות אלה יסתכמו בפחות מ-10 מיליארד דולר. נומורה דיווח כי לא נראתה פעילות של החזרת ינים ליפאן בשבוע האחרון על ידי משקיעים פרטיים. "מדי יום בשבוע האחרון נראתה קנייה נטו של מט"ח על ידי משקיעים קמעוניים".



בכיר בממשלת יפאן אמר כי מדינתו מכרה פחות מ-2 טריליון ין (25 מיליארד דולר) בהתערבות בשוק המט"ח ביום שישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully