וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התמ"ת ייפגש שוב עם שני המועמדים לתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים

מאת אורה קורן

21.3.2011 / 7:01

בלעדי עו"ד רון גזית, המתמחה בדיני הגבלים עסקיים: "יש לקבוע איזה מועמד ימונה לתפקיד גם לפי תפישת עולמו בנושא התחרות במשק"



>> שר התמ"ת, שלום שמחון, צפוי לקיים בימים הקרובים לפחות פגישה אחת נוספת עם כל אחר מהמועמדים הסופיים לתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים, בועז גולן ודיוויד גילה - כך נמסר אתמול מלשכת השר.

שמחון קיים פגישה ראשונה עם המועמדים בשבוע שעבר. מקורבי השר לא מסרו את הסיבות לפגישות החוזרות, אך ייתכן כי אחת הסיבות לכך היא הדיון הציבורי סביב עמדותיהם בנושאי תחרות מהותיים למשק בנקודת הזמן הנוכחית.



בעיקר בלטו עמדותיו של גילה בשאלת הדיון בריכוזיות הכלל-משקית, שאותו כינה "פופוליזם", בעוד שהממשלה קבעה כי יש להגביר את התחרות הכלל-משקית והחלה לבחון את הדרכים לכך. דעותיו של גולן בסוגיה אינן מוכרות.



דיני ההגבלים אמנם אינם מתייחסים לתחרות כלל-משקית אלא גם לתחרות ענפית, אך לתחרות הכלל-משקית זיקה ישירה לריכוזיות ולפגיעה בתחרות הענפית, כך שהממונה על ההגבלים לא יכול להתעלם ממנה.



עו"ד רון גזית, שמשרדו מתמחה בדיני הגבלים עסקיים, סבור כי כשבאים לבחור את המועמד לתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים, יש לשאול אותו באשר לתפישת עולמו בעניין התחרות ובנושאים הקשורים בה הנמצאים על שולחן הדיונים. עמדותיו צריכות להיות חלק מהשיקולים לבחירתו, ולממשלה זכות לבחור במועמד שתפישותיו מקובלות עליה, ולא לבחור במועמד שעמדותיו שונות משלה.



גולן עבד במשרד עו"ד רון גזית רוטנברג ושות' עד למינויו כיועץ משפטי של הרשות להגבלים עסקיים לפני כשלוש שנים. המשרד מעסיק גם את גילה במתן חוות דעת בכמה תיקים משפטיים.



"נכון שבמסגרת הראיונות לתפקיד הממונה על ההגבלים צריך לא רק לשאול על הבנתם של המועמדים בתחום, אלא גם להבין את תפישת עולמם בנושא התחרות במשק", אמר גזית. "אם זו אינה תואמת את מה שמצפים מממונה על הגבלים, צריך להביא את זה בחשבון. אסור להתייחס רק למה שאמרו בעבר ולפי זה לקבוע את התאמתם או את אי התאמתם לתפקיד", הוסיף.



לדבריו, זווית הראייה והפעולה של הממונה על ההגבלים העסקיים אינה דומה לפעילות בשוק הפרטי. מהרגע שהממונה נכנס לתפקידו הוא אמור לראות את הציבור כלקוח ואת טובתו לנגד עיניו. "אין רע בכך שבמסגרת שיקול הדעת של ועדת הבחירה או של השר יישאלו המועמדים לגבי תפישת עולמם בנושאים הרלוונטיים כמו קבוצות ריכוז, הסדרים כובלים אנכיים והפרדה מבנית בין תאגידים פיננסיים לבין ריאליים, ודעתם תילקח בחשבון לצורך החלטה", הוסיף גזית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully