וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר הציעה לעבות את פרישת מערך ה-DTT באמצעות האנטנות שלה

מאת אמיתי זיו ואמיר טייג

21.3.2011 / 7:01

בלעדי החברה מעוניינת לקדם את מיזם הטלוויזיה שלה. תוכני החינם של המיזם יגיעו מה-DTT, ותוכני הפרימיום יהיו בתשלום, וישודרו מהאינטרנט לטלוויזיה באמצעות ממיר שתשווק פרטנר



>> חברת פרטנר רואה ב-dtt ובקליטה טובה של שידורי החינם ברחבי ישראל הזדמנות. ל-themarker נודע כי פרטנר הציעה למשרד התקשורת לסייע למיזם עיד"ן, ולאפשר לרשות השנייה לטלוויזיה להניח משדרים שלו על תרני האנטנות של פרטנר. במקביל, לוחצת פרטנר על משרד התקשורת להרחיב את היצע הערוצים החינמיים מחמישה ל-18.



מאחורי היוזמה של פרטנר יש אינטרס לקדם את מיזם הטלוויזיה שהיא מקימה. כפי שנחשף כאן בעבר, פרטנר מתכוונת להשיק בעוד כשישה חודשים מיזם טלוויזיה רב-ערוצית משלה, שיתחרה ב-hot ו-yes. מדובר במיזם תוכן היברידי, כשתוכני החינם יגיעו מהאוויר, כלומר מה-dtt, ואילו את תוכני הפרימיום יוכל הלקוח להזמין בתשלום, והם ישודרו על בסיס רשת האינטרנט למסך הטלוויזיה, באמצעות ממיר מיוחד שתשווק החברה.

פרטנר יודעת שקליטה טובה של שידורי עיד"ן תחזק את יכולתה להציע אלטרנטיבה אמיתית ל-hot ו-yes. בפלטפורמת עיד"ן יש כיום חמישה ערוצים בלבד, אך לפי החלטת ממשלה השידורים החינמיים יורחבו בעוד 13 ערוצים בשנה הקרובה. למרות זאת, איכות הקליטה של שידורי עיד"ן עדיין אינה אופטימלית, וזאת בשל קושי בפרישת משדרים. הצעת פרטנר, לעשות שימוש באנטנות שלה, עשויה לפתור בעיה זו.



עוד נודע ל-themarker, כי בכוונת פרטנר לשווק ממיר בעלות נמוכה של כ-300 שקל בלבד. גם תוכני הפרימיום יהיו במחירים נוחים של שקלים בודדים לפרק או סרט. פרטנר מתכוונת להציע ממיר שהוא פתוח ולא "גן סגור", כך שלקוח יוכל לגשת באמצעותו גם לתכנים שאינם שלה. בין היתר, בוחנת החברה את הקופסה של הסטארט-אפ הישראלי בוקסי.



מבחינת פרטנר, יש תנאי אחד חשוב לכניסה למיזם הטלוויזיה: בעלות מלאה על הקו לבית הלקוח. לכן, פרטנר מתכוונת להתחיל בשירות רק כשתוכל לרכוש קווים מבזק או hot במסגרת ה"שוק הסיטוני" (רפורמה להגברת התחרות בשוק התקשורת הקווי), או מחברת החשמל - כשזו תחל לספק שירותי תקשורת. תנאי זה עלול לעכב את ההשקה.



עד כה לא זכתה מערכת עיד"ן לתמיכה של אף חברה מסחרית גדולה. hot ו-yes רואות בה מתחרה לתשתית הטלוויזיה הרב-ערוצית שלהן, ולכן ניסו בכל כוחן לעכב את פרישתה וכן למזער את המספר הערוצים שתכלול. למרות התנגדותן, קידם שר התקשורת משה כחלון חקיקה שתגדיל את מספר ערוצי עיד"ן. תזכיר חוק ברוח זו הופץ בתחילת החודש על ידי משרדו. עלות הרחבת המערכת - 50-60 מיליון שקל - תמומן על ידי המדינה, כשחלק מהסכום יגיע מתשלומי תמלוגים של הערוצים המסחריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully