וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמור לי מי הם ספקיך

שוקי שטאובר

21.3.2011 / 7:01

העצה הטובה ביותר שקיבלתי



>> התלות של ארגונים בספקים שלהם גדלה והולכת לא רק בגלל תחרות גוברת המחזקת את רצונם להתייעל ולהתמקצע, אלא גם מכיוון שהעין הציבורית אינה מאפשרת עוד לארגונים להסתתר מאחורי גבם של ספקים. כבר לא ניתן לומר "זה לא אנחנו זה הוא", כפי שלמדו על בשרן נייקי לפני יותר מעשור ו-bp אך לפני חודשים ספורים. הראשונה זכתה לקיתונות של ביקורת על שקבלן משנה שלה העסיק ילדים במפעליו בתנאים מחפירים, והאחרונה חטפה מנשיא ארה"ב, ברק אובמה, כשגימגמה משהו על אחריותו של קבלן המשנה לאסון האקולוגי של דליפת הנפט במפרץ מקסיקו.

אלה לא דוגמאות מקריות. בכנס הבינלאומי לאיכות שנערך בתל אביב אמר אבי בלאו מפירמת bdo כי כ-85% מסוגיות איכות הסביבה שמושכות תשומת לב ציבורית מקורן בהתנהגות של ספקים, ולכן משתנים דרכי הניהול של הספקים. הדיאלוג עמם מעמיק, החיבור שלהם ללקוח הולך ומתחזק.



דוגמה מובהקת לכך ניתנה בכנס על ידי אחד ממנהלי רפאל, הרשות לפיתוח אמצעי לחימה, שסיפר על הקשר של החברה עם ספקיה והדגים כיצד נטעה בהם את הצורך באימוץ גישה של אחריות תאגידית.



המנהל סיפר כי ברפאל לא הסתפקו רק בשיחות אקראי עם ספקים, אלא גם העמידו לרשותם חונכים שיסייעו להם בכך. כמו כן ערכה להם החברה כנס מיוחד, בו השתתף מנכ"ל רפאל (זו הצהרה על החשיבות שהחברה מייחסת לנושא) שבו גם הוענקו פרסים לספקים שפרצו דרך בתחום. לרפאל חשוב שהספקים שלה יהיו אזרחים הגונים בקהילה.



למה זה טוב לרפאל? כי רפאל מצטייר כחברה שאכפת לה מהקהילה ומהסביבה, ושהיא לא רק מסתפקת בלעשות טוב, אלא גם מעודדת אחרים לנהוג בדרך זו ומסייעת להם בכך - זה חשוב למוניטין שלו.



רפאל גם מסייעת לספקיה להשביח את איכות הניהול שלהם תוך שהיא מקרבת אותם לסטנדרטים שקבעה לעצמה. בכך היא מקטינה את הסיכון שיעשו שגיאות שתוצאותיהן עשויות להגיע לפתחה - ניהול סיכונים מושכל.



ברפאל מבינים שעם הזמן ספקים ילכו ויחליפו חלק מעובדיה. זה מאפשר גמישות תפעולית וצמצום עלויות, בוודאי בארגון בבעלות ממשלתית שיש בו מערכת של יחסי עבודה מאורגנים. התלות בהם, כאמור, גוברת ולכן יש להתייחס אליהם קצת כמו אל עובדים - כלומר, לא רק בוחנים תוצאות, אלא גם מתערבים בתהליכים כמו ניהול יעיל של שרשרת אספקה, ואולי גם של משאבי אנוש.



-



הכותב הוא מחבר ספרי ניהול וכתב את הסקירה "אחריות תאגידית בישראל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully