וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי צריך מלון כשאפשר לשכור טירה

מאת עירית רוזנבלום

21.3.2011 / 7:01

חופשה משפחתית באירופה היא עסק יקר - אבל מי שמוכן לוותר על חדר המלון המסורתי ולשכור במקומו דירת נופש, יכול לחסוך בעלויות. נכון, אף אחד לא יכין לכם ארוחת בוקר או יסדר לכם את המיטה, אך בתמורה תהנו ממרחב, נוחות ומחירים נמוכים יותר ? וילה בטוסקנה, טירה בצרפת א



>> עו"ד אלון גלילי ואשתו דפנה החליטו לקחת השנה את בתם, בן זוגה והנכדים לחופשת פסח בעיירה הציורית גרינדלוואלד שבשווייץ. לאחר שבשנה שעברה שכרו דירת נופש באזור הדורדון שבצרפת, הם החליטו שהפתרון האידיאלי למשפחה מורחבת הוא דירת נופש במקום מלון.

"מדובר בדירה שמשתרעת על קומה שלמה, עם חדרי שינה, חדר מגורים ושירותים כפולים. כשבאות שתי משפחות, אף אחד לא רוצה לעמוד בתור לשירותים. הבתים האלה נותנים מרחב ופרטיות", אומר גלילי, ומוסיף שהשהות בבית אחד מאפשרת לדור המבוגר לשחק עם הנכדים בבוקר ולתת לצעירים קצת אוויר.



אבל לא רק לנוחות יש תפקיד בהחלטה לשכור דירת נופש במקום מלון, גם המחיר הוא מרכיב חשוב בהחלטה. משפחת גלילי, הכוללת שש נפשות, תשלם בפסח 325 יורו ללילה, כולל ביטוח בגין ביטול - מחיר שהוא מעל לממוצע לדירות נופש בשל ייחודיותו של הנכס.



"היתרון במחיר בא לידי ביטוי בתפוסה של ארבעה אנשים ויותר", אומר אלי דרכלר הנציג הישראלי של חברת אינטרהום השווייצית, המציעה חופשות בטירות, וילות, בתי חווה, בתים ודירות במגוון רמות. "שהייה כזו זולה הרבה יותר משהייה במלון, שבו היה צורך לקחת כמה חדרים כדי לאכסן שישה אנשים. חיסכון נוסף הוא באפשרות להכין לבד את הארוחות".



הישראלים כבר מכירים את האפשרות לשכור דירות נופש ביעדים כמו טוסקנה ופרובאנס, אך אינטרהום, שהחלה לפעול בישראל בשנה שעברה, מציעה מגוון דירות ביעדים חדשים בעולם. לדברי דרכלר, לחברה 27 אלף יחידות באירופה ביותר מ-20 מדינות ויעדים, בהם צרפת, ספרד והיער השחור בגרמניה. לחברה גם דירות בערים מרכזיות כמו ברצלונה, פאריס, רומא, ציריך, ז'נווה, מדריד, לונדון, ברלין ומילאנו.



באתר הישראלי של החברה (interhomeisrael.co.il) מפורטים הבתים והדירות המוצעים, מיקומם, מספר חדרי השינה ואבזור המטבח, לצד צילומי פנים וחוץ ועלות ההשכרה בכל עונה. דרכלר מציין שהחברה מקיימת מעקב של פעמיים בשנה על רמת האחזקה של היחידות, כדי להבטיח את רמתן.



את המחיר הטוב ביותר ליחידות אפשר לקבל על ידי הזמנה תקופה ארוכה מראש, אז גם ניתן למצוא את הנכס המתאים - הן מבחינת מיקום והן מבחינת איכות. בחלק מהמקרים אפשר ליהנות כך גם מהנחה של עד 14%. עם זאת, מי שמוכן להתגמש עשוי למצוא ברגע האחרון בית בהנחה של עד 33%.



חופשה משבת לשבת



לפני ששוכרים בית כדאי להביא בחשבון כמה דברים. לרוב מדובר בשכירות לשבוע, משבת עד שבת, אך דרכלר ויורם קוטלר מסוכנות תמרה דה בנדטי, המתמחה בבתי נופש באיטליה ובצרפת, אומרים שבעלי הבתים מוכנים להתגמש לטובת הישראלים, ולאפשר להם כניסה גם בימים אחרים בשבוע. בנוסף, הכלל הקובע שכירות לשבוע אינו חל על הערים הגדולות, שם אפשר לשכור דירה לכמה ימים שרוצים.



הבתים מרוהטים לחלוטין ויש בהם מצעים ומגבות לכל התקופה, אך האירוח אינו כולל שירותי חדרנות, ובניגוד למקובל במלונות איש לא מנקה ומסדר את החדר מדי בוקר. במועד הכניסה לבית יש להפקיד סכום מסוים לערבון, המשמש בטוחה במקרה שהדירה תינזק. סכום נוסף נגבה בעבור ניקוי הדירה לאחר עזיבתכם. מחיר הפיקדון והניקיון נעים בין 150 ל-500 יורו, לפי איכות הבית, שכן הבתים מרוהטים לחלוטין.



לצד תמרה דה בנדטי ואינטרהום, יש אפשרויות נוספות להשכרת דירות באירופה. גולדי גוטליב, מנהלת השיווק של לשכת התיירות הגרמנית בישראל, ממליצה על האתר הרשמי של ברלין (visitberlin.de), שמציג דירות נופש בעיר. נעמי להמן, נציגת לשכת התיירות של שווייץ בישראל, אומרת שבאתר הבית של לשכת התיירות השווייצית (myswitzerland.com) ניתן למצוא פירוט על 25 אלף דירות נופש ברחבי שווייץ, וכן לראות מתי הן פנויות ומה מחירן.



"יש היצע גדול מחוץ לערים בשווייץ במחירים נמוכים מצימר בגליל, 100-120 פרנק שווייצי (כ-500 שקל) ליום לדירה עד ארבע נפשות. במחיר כזה קשה למצוא מלון", אומרת להמן. בנוסף, "המסעדות בשווייץ יקרות בדרך כלל, אך כשיש דירת אירוח אוכלים בעיקר בדירה - מכינים סנדוויצ'ים למשך היום וקונים מזון במחירים נוחים בסופרמרקטים או בשווקים הפתוחים, בעיקר בימי שבת ישר מהאיכרים".



עם זאת, להמן אומרת כי חשוב להזמין את הדירות זמן רב מראש, כדי לקבל דירה טובה במחיר טוב. "שיטת הרגע האחרון מייקרת מאוד את העסקה בשווייץ". לדבריה, יש גם שוני עונתי במחירי דירות: "בקיץ או אחרי עונת הסקי, למשל, המחירים נמוכים באופן משמעותי מאשר בחורף, וזה בדיוק הזמן שבו ישראלים מטיילים".



מי שמחפש דירות נופש לפסח דווקא באיי יוון - כרתים ורודוס - חברת wtc מציעה וילות וסוויטות מרהיבות. אפשרות נוספת לשכור וילות ובתי נופש ביוון, קפריסין, טוסקנה ובריטניה היא באמצעות אתרי אינטרנט לא ישראליים ותשלום ב-paypal, המספק שירות תשלומים מקוונים. ל-paypal אתר בעברית (paypal.co.il), שמאפשר לישראלים להזמין ישירות באתרים או אצל בעלי הבתים עצמם, וקבלת הגנה על הרכישה. באתרים כמו holidaylettings.co.uk ,cyprus-luxury-villas.co.uk או holprop.com, אפשר לשכור וילה ולשלם ב-paypal.



בתים באירופה עם מקומות פנויים לפסח



איטליה: בית בטוסקנה



בית טוסקני טיפוסי בלב אזור קיאנטי. זהו בית פשוט, הכולל חמישה חדרי שינה וחדרי אמבטיה. המקום מוקף כרמי יין וזיתים ונוף מיוער, ומיוצרים בו יין מקומי ושמן זית. בבית יש בריכה, פינת ברבקיו ומכונות קפה. בעלי הבית מתגוררים בסמוך.



מחיר לשבוע: 1,720 יורו. מתאים ל-10-14 איש



חברה מציעה: תמרה דה בנדטי



איטליה: וילה כפרית באומבריה



וילה כפרית הממוקמת על גבעה שצופה לנוף פתוח השוכנת על גבול אומבריה וטוסקנה, במיקום מצוין לטיולים באזור קיאנטי. הבית שופץ לפני חמש שנים ויש בו שישה חדרי שינה עם חדרי אמבטיה צמודים, ובחוץ נמצא גן מטופח עם בריכת שחייה פרטית. כל חדר מרוהט בסגנון שונה וכולל מזגן, לא דבר של מה בכך באיטליה. יש אפשרות לקבל את ארוחות על ידי מבשלת או שף מקומי, וכמו כן לערוך במקום סדנת בישול וטיולי אופניים.



מחיר לשבוע: 3,120 יורו. מתאים ל-12-14 איש.



חברה מציעה: תמרה דה בנדטי



צרפת: טירה מהמאה ה-18 באזור ruffiac



טירה מהמאה ה-18 הנמצאת 70 ק"מ דרומית לעיר בורדו. היא ממוקמת בפארק רחב ידיים, מוקפת מדשאות, צמחייה, פרחים ועצים. הטירה בנויה על שטח של 1,500 מ"ר, משתרעת על שלוש קומות וכוללת 15 חדרים, מהם 10 חדרי שינה. בטירה יש גם חדר אורחים גדול, חדר אוכל שממנו ניתן לצאת לגינה, ארבעה חדרי אירוח, אינטרנט וטלוויזיה בלוויין. בגינה יש ריהוט גן וכלים לברבקיו.



מחיר לשבוע: כ-5,000 יורו. מתאים ל-20 איש



חברה מציעה: אינטרהום שווייץ: דופלקס בבית דירות בעיר צרמט



דירה בבית דירות chalet nepomuk. הבניין נבנה ב-2009, והדירות נוחות ומרוהטות בטוב טעם. הבית ממוקם באזור שקט הצופה על נוף הר המטרהורן. מדובר בדירת דופלקס בת חמישה חדרים מתוכם ארבעה חדרי שינה, המשתרעת על פני 210 מ"ר. הדירה מאובזרת במיטב הריהוט והציוד האלקטרוני, כולל אינטרנט. לחדרי השינה צמודים מקלחת ושירותים ובכל חדר טלוויזיה ורדיו. דיירי הבניין זוכים במגוון שירותים, הכוללים סאונה וג'קוזי.



מחיר לשבוע: 7,700. יורו. מתאים לשמונה איש



חברה מציעה: אינטרהום



יוון: חוף פרטי בכרתים



domes of elounda הוא מתחם מפואר של וילות וסוויטות יוקרתיות. למתחם חוף ים פרטי ושפע של פעילויות ימיות לכל הגילאים, בריכות פרטיות בחדרים, ספא מפנק, מסעדות גורמה וחדרי בונגלו אקסקלוסיביים. המבנים במקום יוצרים אזור מגורים ים-תיכוני על צלע גבעה של פרחים, שבילים עשויים אבן ומטעי זיתים המשקיפים על הים והאי ההיסטורי ספינלונגה, שעליו עומד הארמון הוונציאני המפורסם עליו נכתב בספר "האי של סופיה".



מחיר לארבעה אנשים לארבעה לילות: 3,480 דולר לחצי פנסיון, כולל טיסה ישירה ורכב שכור



חברה מציעה: wtc



יוון: וילה כרתים



זהו קומפלקס של תשע וילות מפוארות שתוכננו כל אחת בנפרד על ידי המעצבת אוליבייה סיסקו ונמצא על צלע ההר המשקיף על מפרץ מיראבלו, בין אלונדה ואיוס ניקולאוס. המתחם pleiades villas מאפשר חופשה משפחתית יוקרתית באחת הווילות המרהיבות שבמקום. במתחם מוצעים הפינוקים והפרטיות של וילה פרטית יחד עם השירותים של מלון חמישה כוכבים. לכל וילה בריכה וגינה פרטית, שירות חדרים יומי וקבלה הזמינה לאורך היום. ניתן גם להזמין שירותי שף בתשלום.



מחיר לארבעה אנשים לארבעה לילות: 3,140 דולר. המחירים כוללים טיסה וארוחת בוקר חברה מציעה: wtc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully