וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תודה לך. לא, תודה לך

מאת ויטני ג'ונסון

21.3.2011 / 7:01

מנהלים צריכים להבין את חשיבותה של הכרת תודה, לא רק עבור מאמצים יוצאי דופן, אלא גם עבור פעילויות יומיומיות ששומרות על העסק חי



>> מנהלים רבים נושאים באחריות להחדרת תרבות ארגונית שמתבססת על: "מה עשית עבורי באחרונה?". ואולם כשמה שעובדינו ועמיתינו עושים עבורנו מדי יום נהפך ללא יותר מרף שיש לחצות אותו, הכל נהפך חסר משמעות. לא מעט מנהלים חוששים כי מתן שבחים על מטלות יומיומיות יפחית את רצון העובדים להתאמץ יותר. למעשה, הכרת תודה יכולה להיות גורם מחבר למקום העבודה.

מנכ"לית קבוצת ייעוץ ההשקעות קמברידג' אסושיאייטס, סנדרה יורי, הסבירה לאחרונה כי במהלך המשבר הכלכלי העולמי האחרון, קיבלה ההנהלה החלטה שלא לפטר עובדים. "ידענו שיש לנו אנשים טובים, ושהחברה והלקוחות שלה יזדקקו לאנשים אלה כשהשוק יתאושש", סיפרה יורי. שלא במפתיע, המורל נשאר גבוה, והעיתון "בוסטון גלוב" דירג את קמברידג' אסושיאייטס כאחד ממקומות העבודה הטובים ביותר במסצ'וסטס ב-2009 וב-2010.



אז הנה הצעה: בכל יום בשבוע הקרוב, הביעו את הערכתכם לעובד על משהו שהוא עושה באופן שגרתי ומשפר את האופן שבו מתנהל העסק שלכם. אתם יכולים לכתוב לו מייל, לדבר אתו בטלפון והכי טוב - לפגוש אותו באופן אישי. דאגו להיות מפורשים. לדוגמה, תוכלו לומר, "שמתי לב לקפדנות שבה אתה מבצע את המטלות שלך. זה עוזר לי לישון בלילה. תודה!"



חברה ציבורית שמעוניינת להגדיל את שווי השוק שלה, צריכה להתעלות מעל תחזיות המשקיעים במידה ניכרת. זהו כלל ברזל. אך אין כלל ברזל לגבי הדרך להשיג זאת. במקום להודות לעובדיכם על השתפרותם, הדגישו את הדברים שהם עושים מדי יום.



במאמר שפורסם באחרונה ב"וול סטריט ג'ורנל" מאת מלינדה בק תחת הכותרת, "תודה לך. לא, תודה לך", מוזכר סקר שנערך בקרב 1,035 תלמידי תיכון, שגילה כי לתלמידים שחשו הכרת תודה היו יותר חברים וציונים גבוהים יותר. בעולם העסקים, אלה שממוקדים בהשגת עוד ועוד, מוצאים עצמם עם ידיים ריקות; אלה שמכירים תודה על מה שעובדיהם עושים כיום, עשויים למעשה לרשום בסופו של דבר רווחים שיפתיעו גם אותם.



-



הכותבת היא שותפה מייסדת ברוק פארק אדווייזורס. בעבר שימשה יועצת השקעות מוסדיות במריל לינץ'



-



הסוגיה: איך תגיד תודה לעובדים שלך?



הפתרון: בכל יום השבוע החלט למי מהם תביע את הערכתך באופן גלוי ומפורש



הדרך: שלח מייל, דבר בטלפון או היפגש אתו. הסבר בשני משפטים ממה בדיוק אתה מרוצה במיוחד וסיים באמירת תודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully