וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתאגידים בארה"ב יש שוב תיאבון לרכישות

אודי סביצקי

21.3.2011 / 7:01

מיזוגים ורכישות



>> מקריאת העיתונות הכלכלית בחודשים האחרונים ניתן להבין כי מצבה הכלכלי של ארה"ב עדיין בכי רע. שיעור האבטלה גבוה, שוק הנדל"ן אינו מתאושש, קצב האינפלציה מהיר והגירעון הפדרלי אדיר.



אבל מי שמציץ באינדיקטורים מעולם המיזוגים והרכישות יוכל להבחין בתמונה שונה לחלוטין. כדאי לשים לב למה שמתרחש שם. מבט לתחום הזה מאפשר להבחין בשינוי מגמה.

ניתן להסיק ממכלול הנתונים שנציג בהמשך שיש התאוששות של ממש בשוק המיזוגים והרכישות בארה"ב. בדרך כלל זוהי סנונית ראשונה המצביעה על בוא האביב - מכיוון שכאשר מתעורר התיאבון של התאגידים וקרנות הפרייווט אקוויטי בארה"ב לבצע רכישות, וכשהבנקים מוכנים לממן רכישות כאלה, מתחילה תנועה משמעותית של גלגל הכלכלה בכיוון החיובי. וכשהגלגל הזה מתחיל להסתובב בכיוון מסוים, עצם תחילת הסתובבותו היא טריגר לשיפור כלכלי.



בדרך כלל תהליכי מיזוגים ורכישות מלווים בהשקעות גדולות, בהרחבת מגוון השירותים שמציעות החברות, בכניסה שלהן לשווקים חדשים, בגיוס כוח אדם ובזריקת עידוד חזקה לשוקי ההון ונותני השירותים השונים (בנקאי השקעות, רואי חשבון, עורכי דין).



אינדיקטור ראשון שמעיד על שינוי מגמה הוא היקף הנפקות החוב, שחוזר לרמתו טרום המשבר העולמי. זהו הרבעון השישי ברציפות של צמיחה בהיקף הנפקות החוב, שמגיע כיום לכ-7 מיליארד דולר ברבעון - לעומת רמת שפל של כ-3.4 מילארד דולר בשיא המשבר, ברבעון הראשון של 2009. האינדיקאטור השני הוא מרווח הריבית בעסקות, שיורד במידה משמעותית - כשהיקף העסקות הממומנות ברמת מרווח ריבית נמוכה גדל והולך. העסקות הממומנות במרווח של 200 נקודות בסיס הן כ-80% מכלל העסקות, לעומת כ-30% ברבעון הקודם. האינדיק0טור השלישי הוא הירידה הדרמטית ברמת הביטחונות הנדרשים לביצוע עסקה. כיום נדרשים ביטחונות ברמה של מכפיל 3.7 על ה-ebitda לעומת מכפיל 4.3 בשיא המשבר.



תקופות המיתון הצטמצמו בעשורים האחרונים לשנתיים בלבד, לעומת חמש-שבע שנים בעבר. נפח עסקות המיזוגים צמח בצורה משמעותית ברבעונים האחרונים, ומצביע על יציאה ממשבר. לפסימיים כדאי לבחון את האינדיקטורים השונים כדי לנתח את השינוי במצב שוק המיזוגים והרכישות בארה"ב. האופטימיים יכולים להיערך לרכישות. כנראה שזהו זמן מתאים - עם רמת מחירים סבירה, לפחות בארה"ב.



-



הכותב הוא רו"ח, מנכ"ל חברת הייעוץ bdo זיו האפט ומנהל תחום מיזוגים ורכישות בחברה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully