וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי אישר הקצאה של 6.7 מיליון ממניותיו לעובדיו

מאת מיכאל רוכוורגר

21.3.2011 / 7:01



>> בנק לאומי ממשיך בהכנות לקראת הפרטתו. בסוף שבוע החולף דיווח הבנק כי בהתאם להסכמים בעניין הפרטת הבנק, ובהתאם להסכמות בין החשב הכללי במשרד האוצר לבין עובדי הבנק, אישרו ועדת הביקורת והדירקטוריון של לאומי הקצאה של 6.73 מיליון מניות הבנק (0.457% מהון המניות של לאומי) במחיר של 13.2 שקל למניה לעובדי הבנק.



מחיר ההקצאה נמוך ב-22.5% ממחיר המניה בבורסה. התמורה הכוללת היא של כ-89 מיליון שקל, לעומת שוויין בבורסה של המניות שהוא כ-110 מיליון שקל. המניות שיוצעו יהיו חסומות למכירה במשך 4 שנים ויופקדו בידי הנאמן.

המניות יינתנו לעובדי בנק לאומי, לעובדי חברות הבנות - בנק ערבי ישראלי, בנק לאומי למשכנתאות - וכן לעובדי עמותת מסעדות עובדי לאומי לישראל. המניות האלו הן כ-10% מהמניות שמכר לפני חודשיים האוצר באמצעות ההפצה שאותה הוביל בנק ההשקעות ubs, והן יוקצו לעובדים באופן פרופורציונאלי בהתאם לשכרם. בהתאם לכך, מנכ"לית קבוצת לאומי, גליה מאור, צפויה ליהנות מההקצעה הגבוהה ביותר של המניות. גם היו"ר החדש, דוד ברודט, יהיה זכאי לקבל מניות לאומי.



לעובדי קבוצת לאומי תהיה אפשרות למממן את רכישת המניות מהונם העצמי, או לחלופין ליטול הלוואה מסובסדת מהבנק. הקרן של ההלוואה המוצעת לעובדים תהיה צמודה למדד, תישא ריבית שנתית של 1.55%, או לחלופין תישא ריבית פריים מינוס 0.75%. בעבור עובדי לאומי מדובר בהטבה של כ-3,000 שקל לעובד. מאז 2006 נהנו העובדים בבנק מהטבות באופציות ומניות בהקיף של כ-600 מיליון שקל.



במוצאי שבת האחרון הסתיימה ההתחייבות המדינה בת 60 הימים לאי מכירת מניות נוספות של לאומי שנותרו בידיה, כ-6%. מסכום זה המדינה מחויבת למכור כ-0.5% לעובדי הבנק. ואולם לפי ההערכות השונות של הגורמים המעורבים בסוגיה, תדחה המדינה את מכירת יתרת המניות לפחות עד ליוני 2011. זאת אחרי שתתקיים ב-24 במאי 2011 אסיפה כללית של בעלי המניות של לאומי, שבה ייבחרו ארבעה דירקטורים חדשים בבנק.



כנראה שהמדינה מעוניינת עדיין להשפיע על הליך הבחירה של הדירקטורים לפני שתמכור את יתרת המניות, ובכך יהפוך לאומי הבנק הראשון ללא גרעין שליטה.



מכיוון שהמדינה למעשה עדיין שולטת בלאומי, ועדת המניות בראשות מרגלית נוף תוכל להגיש רשימת מועמדים מומלצת משלה לדירקטורים החדשים שייבחרו.



בנוסף, בין הסיבות שבעטיין נדחית המכירה של יתרת המניות היא ההתנגדות של הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל להשלמת ההליך, כל עוד לא יאשרו בקריאות הנוספות את התיקון לחוק מראני, שנועד לקבוע כללי פיקוח והתנהלות סדירה של בנק ללא גרעין שליטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully