וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא סוגרים את השנה: מכתשים ביקשה מהבנקים לוותר על אמות המידה הפיננסיות בסוף השנה החולפת

מאת יורם גביזון

21.3.2011 / 7:01

לאחר הקלות עמדה החברה באמות המידה המתוקנות, ונחסך ממנה פירעון מוקדם של חובותיה



>> חברת מכתשים אגן מקבוצת אי.די.בי נאלצה לבקש בדצמבר 2010 מהבנקים המלווים כתבי הסכמה (waivers), שעל פיהם הבנקים מוותרים על התחייבותה לעמוד באמות מידה פיננסיות. הבנקים הסכימו לתקן את אמות המידה הפיננסיות שבהן נדרשת החברה לקיים, כך שמכתשים עמדה בהן נכון לסוף 2010.

הוויתור של הבנקים מנע מצב שבו מכתשים היתה נאלצת לסווג הלוואות לזמן ארוך כהתחייבות לזמן קצר, כלומר שעליה לפרוע אותה בתוך 12 חודשים. זאת משום שהפרת ההתחייבות לקיים יחסים פיננסיים שהוגדרו בהסכם ההלוואה הקנתה לבנקים זכות להעמיד את ההלוואה לפירעון מיידי.



מכתשים התחייבה במסמכי המימון שהסדירו את האשראי הבנקאי לזמן ארוך כי היחס בין ההתחייבויות הפיננסיות נושאות ריבית להון העצמי של החברה לא יהיה יותר מ-1.25-1.5, בהתאם לתנאי הספציפי שנקבע בכל אחד מהסכמי המימון. מכתשים עמדה ביחס זה, שכן היחס בין התחייבויותיה הפיננסיות נושאות הריבית להונה העצמי היה 0.9 נכון לסוף 2010.



אחת מאמות המידה שהכשילו את מכתשים היתה זו שעל פיה היא נדרשה לקיים יחס של לא יותר מ-4 בין התחייבויותיה הפיננסיות נושאות הריבית לבין הרווח התפעולי התזרימי (ebitda).



מכתשים פנתה ביוזמתה לבנקים הרלוונטיים, כשהעריכה שקיימת אפשרות שלא תעמוד באמות מידה מסוימות. בעקבות הפנייה תוקנה ההתניה הפיננסית בנוגע ליחס ההתחייבויות הפיננסיות ל-ebitda ל-4.5 באחד ממסמכי המימון ו-5 ביחס לבנקים מממנים אחרים עד לסוף הרבעון השלישי של 2011 ביחס לחלק מהבנקים ועד לסוף 2011 ביחס לבנקים אחרים.



מכתשים מציינת כי נכון לסוף 2010 התחייבויותיה הפיננסיות היו גדולות פי 4.2 מהרווח התפעולי התזרימי שלה (ebitda). מכתשים גם לא עמדה בהתניה הפיננסית שנקבעה באחד ממסמכי המימון שקבעה כי הונה העצמי יהיה 1.22 מיליארד דולר לפחות, שכן הונה העצמי בסוף 2010 היה 1.13 מיליארד דולר. אחד הבנקים הסכים שמחישוב יתרת העודפים בסעיף ההון העצמי ינוטרלו עד לסוף 2011 הוצאות חד-פעמיות בסכום של 90 מיליון דולר.



מכתשים נדרשה לבקש כתבי הסכמה ביחס לאמת המידה הפיננסית שקבעה כי יתרת העודפים במאזנה לא תפחת מ-700 מיליון דולר, אך יתרת העודפים של החברה היתה רק 611 מיליון דולר, כך שנדרשה הסכמת הבנק הרלוונטי כי מיתרת העודפים תנוטרל הוצאות חד פעמיות של עד 90 מיליון דולר. כך, בהינתן כתב ההסכמה מגיע יתרת העודפים של החברה ל-701 מיליון דולר - מיליון דולר בודד יותר מהרף לאחר הוויתור.



מכתשים אגן, החברה הגדולה בעולם לחומרי הדברה גנריים, הפסידה 159 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2011 בעקבות הפסדים כבדים של החברה הבת הברזילית מילניה והפרשות חד-פעמיות של 120 מיליון דולר בגין ארגון מחדש ופרישת עובדים בישראל ובברזיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully