וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וורן באפט: רעידת האדמה ביפן מספקת הזדמנות השקעה

סוכנויות הידיעות

21.3.2011 / 8:17

באפט אמר כי לו היו בידיו מניות יפניות לא היה מוכר אותן כעת כיוון שעתידה הכלכלי של יפאן לא השתנה



המשקיע המיליארדר וורן באפט אמר היום בעת מסעו לדרום קוריאה כי רעידת האדמה ביפאן מספקת הזדמנויות קנייה וכי לא היה מוכר מניותיו ביפן. באפט ביטל את מסעו המתוכנן ליפן השבוע, לביקור במפעל של חטיבת טונגאלוי של ישקר, אותה רכש מידי משפחת ורטהיימר לפני מספר שנים.







המפעל של ישקר, יצרנית ציוד לחיתוך מתכות, נמצא במחוז פוקושימה, בו נמצאת תחנת הכח הגרעינית שנפגעה מרעידת האדמה והצונאמי וממשיכה לפלוט היום קרינה רדיואקטיבית. יו"ר ישקר, איתן ורטהיימר, אמר כי מכירות החברה ביפאן עשויות לרדת לאחר שטונגאלוי הישעתה את הפעילות במפעל בפוקושימה ופינתה את מרבית 1,400 עובדיה מהמטה המקומי בשל החשש מהקרינה.



"לו היו לי מניות יפניות, ודאי לא הייתי מוכר אותם בעקבות ארועי השבוע וחצי האחרונים", אמר באפט בעיר דייגו בדרום קוריאה, אליה הגיע לשם טקס פתיחת מפעל חדש של חברת טייגוטק, בה השקיע באמצעות ישקר. לדבריו, "ארוע חד פעמי שכזה ודאי יוצר הזדמנות קנייה". בורסת טוקיו ירדה ב-12% מאז 10 במארס, לפני רעידת האדמה. "אמנם יידרש זמן לשיקום, אך רעידת האדמה אינה צפויה לשנות את עתידה הכלכלי של יפאן", אמר באפט.



באפט נמצא כעת בדרום קוריאה לשם חיפוש אחר רכישות אפשריות. "אנחנו מוכנים להשקיע, ובאופן עקרוני, כמה שיותר גדול, עדיף", אמר באפט, בהתייחסו לגודל החברות שהוא מבקש לרכוש. "חברות גדולות קוסמות לי, ובדרום קוריאה יש מספר חברות גדולות, אז מדובר בכר ציד פורה". באפט הסכים החודש לרכוש את יצרנית הכימיקלים האמריקאית לובריזול תמורת 9 מיליארד דולר, ובשנה שעברה רכש את חברת הרכבות האמריקאית ברלינגטון נורתרן סנטה פה תמורת 26.5 מיליארד דולר. את ישקר רכש תמורת 4 מיליארד דולר ב-2006 - הרכישה הגדולה ביותר של באפט מחוץ לארה"ב. לפי הערכות, בקופת המזומנים של ברקשייר למעלה מ-30 מיליארד דולר גם לאחר הרכישה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully