וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וורן באפט: "אהיה בן-לאדן של הקפיטליזם"

21.3.2011 / 9:10

לפי איש העסקים וורן באפט, אין זה הזמן לצאת מההשקעות ביפן. בראיון שהעניק ל-CNBC הוסיף באפט והתבדח על מניות גולדמן סאקס שבידיו ואמר כי הוא נוסע להסתתר "כמו בן-לאדן"

המשקיע המיליארדר וורן באפט אמר היום בעת מסעו לדרום קוריאה כי רעידת האדמה ביפאן מספקת הזדמנויות קנייה וכי לא היה מוכר מניותיו ביפן. באפט ביטל את מסעו המתוכנן ליפן השבוע, לביקור במפעל של חטיבת טונגאלוי של ישקר, אותה רכש מידי משפחת ורטהיימר לפני מספר שנים.

המפעל של ישקר, יצרנית ציוד לחיתוך מתכות, נמצא במחוז פוקושימה, בו נמצאת תחנת הכח הגרעינית שנפגעה מרעידת האדמה והצונאמי וממשיכה לפלוט היום קרינה רדיואקטיבית. יו"ר ישקר, איתן ורטהיימר, אמר כי מכירות החברה ביפאן עשויות לרדת לאחר שטונגאלוי הישעתה את הפעילות במפעל בפוקושימה ופינתה את מרבית 1,400 עובדיה מהמטה המקומי בשל החשש מהקרינה.

"לו היו לי מניות יפניות, ודאי לא הייתי מוכר אותם בעקבות ארועי השבוע וחצי האחרונים", אמר באפט בעיר דייגו בדרום קוריאה, אליה הגיע לשם טקס פתיחת מפעל חדש של חברת טייגוטק, בה השקיע באמצעות ישקר. לדבריו, "ארוע חד פעמי שכזה ודאי יוצר הזדמנות קנייה". בורסת טוקיו ירדה ב-12% מאז 10 במארס, לפני רעידת האדמה. "אמנם יידרש זמן לשיקום, אך רעידת האדמה אינה צפויה לשנות את עתידה הכלכלי של יפאן", אמר באפט.

מחפש מערות

המשקיע המיליארדר וורן באפט אמר בעבר כי יצטער מאוד להחזיר לגולדמן סאקס את מניות הבכורה שרכש בשיא המשבר הפיננסי לאחר קריסת ליהמן ברדרס ב-2008. כעת, גולדמן סאקס קיבל אישור לרכוש בחזרה מניות, ומעוניין לרכוש בחזרה את המניות שרכש באפט תמורת 5 מיליארד דולר, עליהן הוא מקבל דיווידנד של 10%, ובאפט, לפי דיווח ב-CNBC, עושה כל מאמץ על מנת להתחמק מהחזרת המניות - כולל לטוס לצד השני של העולם.

"אני אהיה אוסאמה בן לאדן של הקפיטליזם. אני בדרכי ליעד בלתי ידוע באסיה, שם אחפש מערה", התבדח בראיון ל-CNBC. "אם הצבא האמריקאי לא יכול למצוא את אוסאמה בן לאדן תוך 10 שנים, שגולדמן סאקס ינסה למצוא אותי", הסביר. לדבריו, מניות הבכורה האלו הניבו לברקשייר התאוויי, חברת האחזקות שלו, כ-15 דולר בשניה.

באפט נמצא כעת בדרום קוריאה לשם חיפוש אחר רכישות אפשריות, כאשר המסע באסיה כולל ביקורים במפעלים שונים של ישקר, אותה רכש ב-2006 מידי משפחת ורטהיימר. במסגרת מסעו אמור היה לבקר גם ביפאן, אך ביטל את הביקור המתוכנן במפעל ישקר במחוז פוקושימה. בהמשך יסע להודו. "אנחנו מוכנים להשקיע, ובאופן עקרוני, כמה שיותר גדול, עדיף", אמר באפט, בהתייחסו לגודל החברות שהוא מבקש לרכוש. "חברות גדולות קוסמות לי, ובדרום קוריאה יש מספר חברות גדולות, אז מדובר בכר ציד פורה".

באפט הסכים החודש לרכוש את יצרנית הכימיקלים האמריקאית לובריזול תמורת 9 מיליארד דולר, ובשנה שעברה רכש את חברת הרכבות האמריקאית ברלינגטון נורתרן סנטה פה תמורת 26.5 מיליארד דולר. את ישקר רכש תמורת 4 מיליארד דולר ב-2006 - הרכישה הגדולה ביותר של באפט מחוץ לארה"ב. בקופת המזומנים של ברקשייר למעלה מ-30 מיליארד דולר גם לאחר הרכישה האחרונה, לפי הערכות, ולמניות של גולדמן סאקס, שהניבו לו דיווידנדים בסך כחצי מיליארד דולר בשנה, יש יד בכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully