וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההשקעה בחו"ל - מקפת הציגה את התשואה הגבוהה ביותר בפברואר

מאת נועם בר

21.3.2011 / 9:58

מקפת רשמה בפברואר תשואה של כ-1%; מגדל נהנתה מחשיפה גדולה לחו"ל ומגידור החשיפה למט"ח



>> מגדל רשמה בפברואר את התשואות הגבוהות ביותר בקרנות הפנסיה ובביטוחי המנהלים. קרן הפנסיה מקפת של מגדל הניבה בפברואר תשואה של 0.98% - לעומת תשואות של 0.30%-0.67% שהניבו שאר קרנות הפנסיה. בביטוחי המנהלים השיגו הפוליסות המשתתפות ברווחים של מגדל תשואה של 0.73% בפברואר - בהשוואה לתשואות שבין מינוס 0.2% ל-0.4% שהשיגו שאר הפוליסות בענף. מגדל נהנתה בפברואר משיעורי אחזקה גבוהים בחו"ל - בעוד שוק המניות המקומי ירד בפברואר, בחו"ל הוא עלה ביותר מ-3%. החשיפה לחו"ל בתיק הפוליסות המשתתפות ברווחים של מגדל היתה 41%, לעומת חשיפה של 20%-28% בשאר הענף. בקרן הפנסיה החשיפה של מגדל לחו"ל הגיעה ליותר מ-26% - גם היא הגבוהה בענף.



בשבוע שעבר הצהיר אהרון פוגל, יו"ר מגדל, שבכוונת החברה להמשיך את מגמת היציאה לחו"ל ולהגיע למצב שבתוך שלוש-ארבע שנים 50% מהתיק המנוהל בחברה יהיה מושקע בחו"ל. במקביל נהנתה מגדל בפברואר מהגידור שעשתה לחשיפה למט"ח - כך שלמרות החשיפה הגבוהה לחו"ל, החשיפה למט"ח היא נמוכה ומסתכמת בשליש מהחשיפה לחו"ל, בשונה משאר הענף. הדולר נחלש בפברואר בכ-2% ביחס לשקל.



"אנחנו לא מכוונים את האסטרטגיה שלנו לחודש כזה או אחר. לפעמים זה מבשיל מהר ולפעמים לוקח זמן", אומר עומר קרייזל, ראש תחום השקעות עמיתים במגדל. לדבריו, למרות רצף האירועים בעולם - השינויים הגיאו-פוליטיים במזרח התיכון ושרשרת האסונות ביפן - מגדל לא ביצעה שינוי אסטרטגי בתיק ההשקעות.







"עדיין, השאלות הכלכליות המרכזיות עוסקות במשבר החובות בגוש היורו, בצמיחה של סין ובמצב הדולר, כשהיחלשות שלו מול מטבעות העולם תקשה על התאוששות הכלכלה האמריקאית", מוסיף קרייזל. "זה לא סוד שאנחנו מפזרים את ההשקעות שלנו גיאוגרפית באמצעות יציאה מתמשכת לחו"ל. אבל זה לא נועד להגן מפני משבר כזה או אחר, כי ראינו שבטווח הקצר יש קורלציות בין כל השווקים. ההגנה היא על הטווח הארוך, שבו אנחנו חושבים שפיזור גיאוגרפי מוריד את הסיכון".



הראל מובילה בטווח הארוך



מגדל גם מובילה בתשואות המצטברות מתחילת 2011 בפוליסות המשתתפות ברווחים עם תשואה מצטברת של 1.36%. בצד השני של הטבלה נמצאת הפניקס, עם תשואה מצטברת מתחילת השנה של 0.42% בלבד. בהפניקס מחזיקים כיום בשיעור האג"ח הקונצרניות הנמוך בענף ביטוחי המנהלים - פחות מ-15% לעומת עד 23% בשאר הענף.



בחודשיים האחרונים הכיוון הזה העיב על התשואה שמשיגה הפניקס. מדדי האג"ח הקונצרניות הניבו בינואר ובפברואר תשואה יפה של עד 2%. אחזקה גדולה במניות הבנקים, שתופסת יותר מ-20% מתיק המניות הישראלי של הפניקס, לא היטיבה עמה בחודשיים הראשונים של 2011. בתקופה זו ירד מדד הבנקים בכ-8% בעוד מדד ת"א 100 ירד בפחות מ-3%.







בהסתכלות ארוכת טווח של שלוש השנים האחרונות, מובילה הראל גילעד פנסיה את התשואות בענף, עם תשואה מצטברת של 33.8%. צמודה אליה קרן הפנסיה מיטבית עתודות של כלל עם תשואה מצטברת של 33.5%. בפוליסות ביטוחי המנהלים ההובלה יותר ברורה והיא של הפוליסות שמנהלת כלל עם תשואה מצטברת של כ-28%. בצד השני של טבלאות התשואות לשלוש שנים, הן בקרנות הפנסיה הן בפוליסות המשתתפות ברווחים, נמצאת הפניקס עם תשואה של 19.8% בהפניקס פנסיה ותשואה של 12% בפוליסות המשתתפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully