וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות בבורסות אירופה: המשקיעים נרגעים לגבי המצב בלוב וביפן; פרנקפורט עולה ב-1.9%

מיכל רמתי

21.3.2011 / 10:42

מניית דויטשה טלקום מזנקת ב-13% לאחר שהודיעה על מכירת טי-מובייל USA ל-AT&T



בורסות המניות באירופה נפתחו בעליות, בעקבות התעודדות המשקיעים מהמצב ביפן, והצהרת ארה"ב כי כוחות נאט"ו הצליחו להגיע לשליטה מלאה במרחב האווירי של לוב. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי עולה ב-1.2%; לונדון עולה ב-0.9%; פרנקפורט עולה ב-1.9% בהובלת דויטשה טלקום; פאריס עולה ב-2%. החוזים על המדדים האמריקאיים עולים: החוזים על מדד s&p 500 עולים ב1%.



מהדנסים הצליחו לחבר 3 מהכורים בפוקושימה לחשמל, ומקווים כי כך יצליחו להפעיל את משאבות המים במתקן ולצננו. עם זאת, הלחץ ממשיך להתגבר בכור המאיים ביותר, כור מספר 3, המכיל פלוטוניום, וייתכן כי יהיה צורך לשחרר את הלחץ באמצעות שחרור קיטור - צעד שבשבוע שעבר הפיץ קרינה רדיואקטיבית לאטמוסיפרה. רמות הקרינה באזור פוקושימה ממשיכות לעלות, והממשלה הוציאה הוראה לתושבי האזור לא לשתות מים מהברז.



בשוק הסחורות בינתיים ממשיכות העליות. מחיר הנפט מטפס בעקבות תקיפת כוחות נאט"ו בלוב, והמהומות בבחריין. ארה"ב הודיעה כי התקיפה מנעה את התקדמות כוחותיו של מועמר קדאפי כנגד המורדים המתבצרים בבנגאזי, ופגעה בהגנה האווירית שלו, על מנת לאפשר לכוחות נאט"ו לקבוע אזור אסור לטיסה בשמי לוב.



החוזים על הנפט הגולמי מסוג טקסס מתוק למסירה באפריל נסחרים בעלייה של 1.8% למחיר 102.84 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק. הזהב, הנחשב למקלט בטוח בעתות חוסר ודאות, ממשיך לעלות. החוזים על הזהב למסירה באפריל עולים ב-0.7% למחיר 1,426 דולר לאונקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully