וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע התקיפה בלוב: הנפט עולה ב-1.4%

21.3.2011 / 11:25

יו"ר חברת הנפט הלאומית של לוב הזהיר כי תפוקת הנפט במדינה עלולה להיות מושבתת כליל. בבלומברג דווח: "הסבירות לנורמליזציה בתפוקת הנפט של לוב נראית פחות ופחות סבירה"

מחיר הנפט שב לעלות היום בשעה שנמשכת המתקפה הבינלאומית על לוב ומהומות במדינות נפט נוספות מגבירות את החששות מפני שיבושים באספקת הנפט העולמית.

החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה באפריל עולים ב-1.4% ל-102.47 דולר חבית במסחר האלקטרוני בניו יורק; החוזים על הנפט מסוג ברנט עולים ב-1% ל-115.08 דולר לחבית בלונדון.

במהלך הלילה תקפו כוחות הקואליציה המערבית את מתחם המגורים של שליט לוב מועמר קדאפי בטריפולי הבירה. לפי הדיווחים, בניין המפקדה במתחם, שממנו שולט קדאפי בכוחותיו, נהרס לחלוטין, אך לא ידוע אם קדאפי עצמו נפגע. אתמול הזהיר יו"ר חברת הנפט הלאומית של לוב כי תפוקת הנפט של לוב עלולה להיות מושבתת כליל. שוקרי גאנם אמר כי התפוקה ירדה ל-400 אלף חביות ביום, לעומת 1.59 מיליון חביות ביום בחודש ינואר.

בבחריין, אשר נמצאת במצב חירום מאז השבוע שעבר, שבתו עובדי חברת הנפט הלאומית במחאה על פעולות המשטרה לדיכוי המהומות נגד השלטון. תימן הכריזה גם היא על מצב חירום, ונשיאה עלי עבדאללה סאלח פיטר אתמול את הקבינט. במהומות אלימות בשבוע שעבר נהרגו בצנעא 46 אנשים ומאות נפצעו.

"הסבירות לנורמליזציה בתפוקת הנפט של לוב נראית פחות ופחות סבירה לאחר האירועים האחרונים", אמרה סוזנה צ'וי, ראש חטיבת סחורות בדויטשה בנק בסינגפור, בראיון לבלומברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully