וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוויס רה מעריכה כי תספוג תביעות בסך 1.2 מיליארד דולר בשל רעידת האדמה ביפן

סוכנויות הידיעות

21.3.2011 / 12:36

ההפסדים צפויים להיות נמוכים כיוון שבתי מגורים ביפן אינם מכוסים בחברות ביטוח משנה בינלאומיות



סוויס רה, חברת ביטוח המשנה השנייה בגודלה בעולם, העריכה היום כי תספוג תביעות בשווי 1.2 מיליארד דולר הקשורות לרעידת האדמה והצונאמי ביפן.



הנתון הוא נמוך יחסית משום שממשלת יפן מבטחת בתי מגורים באמצעות חברות שאינן מוכרות פוליסות ביטוח חיים נגד אסונות טבע, והגנה זו אינה מכוסה בביטוח משנה בינלאומי - כך מסרה סוויס רה בהודעתה היום.



רעידת האדמה ביפן והצונאמי בעקבותיה הביאו למותם של יותר מ-20 אלף בני אדם, על פי הערכות הרשויות ביפאן. העובדים במתקן הגרעיני בפוקושימה עדיין מנסים למנוע את קריסת הכור, אשר עלולה להביא לאסון גרעיני בהיקף גדול. עם זאת, לתאונה בפוקושימה לא צפויות להיות השלכות משמעותיות על חברות ביטוח המשנה - כך מסרה סוויס רה.



סוויס רה מעריכה כי הפסדיה הקשורים לאסונות טבע יסתכמו ברבעון הראשון של השנה ב-2.3 מיליארד דולר לאחר השיטפונות באוסטרליה, וסופת הציקלון יאסי ורעידת האדמה בניו זילנד. ההערכה להפסד של 1.2 מיליארד דולר בשל האסון ביפן נתונה עדיין לשינוי בשל רמה גבוהה מאוד של אי ודאות והחישובים המדויקים יימשכו מספר חודשים.



מניית סוויס רה עולה ב-1.7% בציריך בעקבות ההודעה, מה שמקנה לחברה שווי של 18.8 מיליארד פרנק שווייצי (20.8 מיליארד דולר). מינכן רה, חברת ביטוח המשנה הגדולה בעולם, עולה ב-2.1% בבורסת פרנקפורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully