וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל על בז"ן: התוצאות הקשות של הרבעון מתומחרות במלואן - ממליצים לנצל את החולשה במניה להגדלת החזקות

TheMarker Online

21.3.2011 / 14:03

יונגר: "מעריכים שהתמורה על ההשקעות עליהן דיווחה החברה לשנת 2012 נמצאות בטווח ראיה"



חברת פרסמה את תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2010.



כצפוי, תוצאות הרבעון היו נמוכות וזאת מפאת השבתת בית הזיקוק במרבית מימי הרבעון, בהתאם לצפי, בזכות הטבת המס סיימה בז"ן את הרבעון ברווח נקי.



"מעבר לתוצאות אלו אנו מעריכים כי החברה תדווח בתוך זמן קצר על חיבור לגז הטבעי והחל מהרבעון השני נראה את תרומתו שתהיה משמעותית יותר מהצפוי לנוכח האמרת מחירי המזוט", אומר ערן יונגר, אנליסט האנרגיה של מגדל שוקי הון.



רבעון חלש



כתוצאה מהשבתה מתוכננת זיקקה החברה במהלך הרבעון כ-800,000 טון נפט גולמי בלבד, זאת לעומת כ- 1.84 מיליון טון ברבעון המקביל. היקפים אלו גם בעת עליית מרווחים אינם מספקים בכדי לכסות על ההוצאות הקבועות של בית הזיקוק ועל כן צפינו הפסד תפעולי במגזר זה.



כמו במגזר הזיקוק, היקפי זיקוק נמוכים הביאו לירידה בהיקפי ייצור בתחום הפולימרים והארומטים ועל כן גם במגזרים אלו נרשמה ירידה בתוצאות. אולם כאמור, תוצאות הרבעון אינן משקפות את מצבה התפעולי האמיתי של בז"ן.



מה הלאה?



"בהמשך לתחזית שלנו טרום הדו"חות, אנו סבורים כי יש להסתכל קדימה ואין להתעלם מהתמורות הצפויות לחברה כבר בשנת 2012", מציין יונגר. "אנו מעריכים כי החברה תשלים את המעבר לגז טבעי ותחל את השימוש בו כבר בטווח הזמן הקצר, להערכתנו בתחילת הרבעון השני, ולכך השפעה מהותית יותר מההערכות המוקדמות זאת לאור העלייה במחירי המזוט."



"נוסף על כך, החברה תבצע מהלך השקעות נוסף בשני פרויקטים בהיקף של כ-105 מיליון דולר וההחזר על השקעה זו נאמד על ידי החברה בכ-90 מיליון דולר בשנה החל מסיום הפרויקטים, אנו מעריכים כי הפרויקטים יבוצעו במקביל להקמת הפצחן ואנו נראה את תחילת תרומתם בשנת 2012 ושנה מלאה בשנת 2013."



"לסיכום", אומר יונגר, "אין בתוצאות הרבעון לחדש לנו על ביצועי החברה אולם במבט קדימה אנו סבורים כי החברה עשויה להציג שיפור ניכר ברווחיות. החברה מדווחת על פער של כ-30 סנט לחבית בין מרווח הייחוס למרווח החברה ואנו מעריכים כי החיבור לגז הטבעי ובעיקר בשנת 2012 אנו נראה עלייה בפער בין מרווח החברה למרווח הייחוס."



"אנו מעריכים כי כבר בטווח הקרוב תדווח החברה על השלמת החיבור לגז הטבעי והתמורה על ההשקעות עליהן דיווחה החברה לשנת 2012 נמצאות בטווח ראיה. אנו סבורים כי התוצאות הקשות של הרבעון הנוכחי מתומחרות במלואן וממליצים לנצל את החולשה במניה להגדלת החזקות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully