וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרנות המסורתיות בפדיונות הגבוהים מאז קריסת ליהמן

יעל פטר

21.3.2011 / 16:01

1.7בעקבות יפן: הקרנות המסורתיות רשמו הפדיונות הגבוהים מאז קריסת ליהמן - מיליארד שקל. קרנות אג"ח חברות וכללי פדו כמעט 1 מיליארד שקל גם הן

תעשיית קרנות הנאמנות ציינה בשבוע החולף את אחד השבועות הקשים שידעה מאז המשבר העולמי של 2008, כך כותבים היום בסקירה השבועית של בית ההשקעות מיטב. כתוצאה מכך, הפדיונות שנרשמו בקרנות המסואתיות היו גבוהים יותר מאשר בתקופת משבר החובות האירופי (ממאי 2010) ואף יותר מאירועי הדמים בעולם הערבי (ינואר 2011). הרקע לכך היה התוצאות החמורות של רעידת האדמה וגלי הצונאמי שפקדו את יפן לפני כשבוע.

שוקי המניות, ובמיוחד יפן, רשמו ירידות שערים ותנודתיות גבוהה. בסיכום השבועי רשמו הקרנות המסורתיות פדיונות ענק של 1.7 מיליארד שקל, הגבוהים מאז קריסתו של "ליהמן ברדרס" בספטמבר 2008. כל הקטגוריות המובילות מלבד הקרנות הכספיות רשמו פדיונות לא מבוטלים, שהתרכזו בעיקר ביום שלישי האחרון.

בישראל שוק המניות הצליח לתקן את הירידות לקראת סוף השבוע, אך הסנטימנט אצל המשקיעים בקרנות הקנייתיות נשאר שלילי. הקרנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות) רשמו פדיונות גבוהים שהסתכמו בכ-310 מיליון שקל, הפדיון השבועי הגבוה ביותר מאז חילוץ "בר סטרנס" במארס 2008 על ידי הממשל האמריקאי.

הסיפור המרכזי - מכיוון קרנות אג"ח חברות וכללי

הקרנות המתמחות במניות בישראל בלטו לשלילה ופדו סכום של 190 מיליון שקל. הקרנות הגמישות פדו סכום נמוך יותר של כ-60 מיליון שקל, והקרנות המתמחות במניות בחו"ל שבתקופה האחרונה הצליחו להתבלט לחיוב עם גיוסים בניגוד למגמה רשמו השבוע דווקא פדיונות של כ-60 מיליון שקל.

הסיפור המרכזי, כך לדברי כלכלני מיטב, מגיע מכיוון קרנות אג"ח חברות וכללי, שהצטיינו בחודשים האחרונים בגיוסים הגבוהים ביותר בתעשיית הקרנות. אולם השבוע הן גם היו הפודות הגדולות ביותר ורשמו פדיונות ענק של כ-860 מיליון שקל, הפדיון השבועי הגבוה ביותר מאז ספטמבר 2008. אולם למרות הפדיונות הגבוהים השבוע, הן עדיין נמצאות בגיוס מרשים מתחילת השנה של כ-3.5 מיליארד שקל.

הקרנות המתמחות באפיק הממשלתי סיימו את השבוע עם פדיונות נוספים, בנוסף על אלו שרשמו עד כה. קרנות אג"ח מדינה וצמודות מדד רשמו פדיונות של כ-290 מיליון שקל והקרנות השקליות פדו 220 מיליון שקל. מתחילה החודש פדו שתי הקטגוריות הנ"ל סכום של כ-800 מיליון שקל ביחד.

הקרנות הכספיות, שהיוו את חוף המבטחים של תעשיית הקרנות, רשמו גיוסים של כ-370 מיליון שקל, אשר מובילים אותן לגיוס של כ-1 מיליארד שקל מתחילת החודש. לפי מיטב, זהו אחד הסימנים המעידים על חששות המשקיעים ולקיחת "פוזיציית בונקר" עד יחלוף זעם.

סך הכל מתחילת החודש צנחו נכסי תעשיית קרנות הנאמנות בכ-2.6 מיליארד שקל המיוחסים לפדיונות נטו של כ-1.2 מיליארד שקל ולירידת ערך נכסי הקרנות של כ-1.4 מיליארד שקל. התעשייה כולה מנהלת היום כ-160 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully