וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים לכלכלה אישרה את תקציב הפיתוח של רשות שדות התעופה: 2.6 מיליארד שקל

זוהר בלומנקרנץ

21.3.2011 / 16:00

בין הפרויקטים בתקציב הקמת מגדל פיקוח חדש בנתב"ג בעלות של 100 מיליון שקל ושדרוג מערך המסלולים



וועדת השרים לכלכלה אישרה בישיבתה האחרונה את תקציב הפיתוח של רשות שדות התעופה (רש"ת) בהיקף של כ-2.6 מיליארד שקל לשנים 2011-2013 - כך נמסר היום (ב') מרש"ת.



לדברי מנכ"ל רש"ת, קובי מור, תקציב הפיתוח מיועד להשקעות העתק של רשות שדות התעופה בתוכנית כוללת לשיפור הבטיחות, פיתוח תשתיות תעופה, ביטחון הנוסעים ושיפור השירות לנוסע.



מור ציין כי "בשלוש השנים האחרונות מיישמת מועצת רש"ת והנהלתה תוכנית אסטרטגית רחבת היקף, המתמקדת בפרויקטים מרכזיים לשיפור הבטיחות, ביטחון, שירות, והרחבת התשתיות. בקידום הפרויקטים מיישמת רש"ת את דו"חות מומחי הבטיחות וביניהם דו"ח לפידות לבטיחות בתעופה ודו"חות מומחי ה-faa האמריקאים".



בין הפרויקטים בתקציב הפיתוח: הקמת מגדל פיקוח חדש בנתב"ג בעלות של 100 מיליון שקל; שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג - הארכת מסלול 03/2 והפיכתו למסלול נחיתה ראשי; התקנת מערכת ils (לנחיתה אוטומטית של מטוסים); בניית מסלול הסעה מקביל ושינוי תבנית התפעול להגברת רמת הבטיחות האווירית בנתב"ג בהשקעה של כ-863 מיליון שקל.



כמו כן, התקציב מיועד להתקנת מערכת control system & advance surface movement guidahnce asmgcs להגברת הבטיחות, שליטה ובקרה על התנועה הקרקעית באזור המבצעי בנתב"ג בהשקעה של 30 מיליון שקל; הקמה והפעלת מערכת בידוק בטחונית אוטומטית מלאה hbs בהשקעה של כ-375.1 מיליון שקל; טרמינל 3 שלב ב' - זרוע רביעית ורחבות חנייה בהשקעה של כ-758 מיליון שקל; ובידוק טכנולוגי בשדות התעופה הפנים ארציים בהשקעה של כ-50 מיליון שקל.



התקציב המאושר המיועד להשקעה בתחום הבטיחות והביטחון הינו בסך של 1.261 מיליון שקל ומהווה כ-48% מסך הצעת התקציב לשנים 2011-2013 ואילך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully