וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי יטיל סנקציות כלכליות נוספות על קדאפי

סוכנויות הידיעות

21.3.2011 / 16:43

הסנקציות יוטלו ככל הנראה על חברות השקעה, בנקים וגופים ממשלתיים בלוב, לדברי דיפלומטים באיחוד האירופי



האיחוד האירופי החליט היום כי יטיל סנקציות כלכליות חדשות על משטרו של שליט לוב מועמר קדאפי, כך אמרו היום מקורות דיפלומטיים לסוכנות הידיעות afp.



הסנקציות החדשות, אשר נוגעות ל-11 מעמיתיו של קדאפי ולתשעה גופים כלכליים, יוטלו במהלך השבוע, לפי הדיווח. עדיין לא ברור מיהם הגופים שעליהם יוטלו הסנקציות, אך לדברי המקורות, הן יחולו על חברות השקעה, קרנות, בנקים וגופים ממשלתיים. על חברות נפט וגז לא יוטלו סנקציות.




מדובר בגל השלישי של סנקציות שמטיל האיחוד האירופי על משטרו של קדאפי, במטרה להפעיל עליו לחץ להתפטר מתפקידו. לדברי הדיפלומטים, בשבוע הבא ידונו סנקציות נוספות בפגישה של האיחוד האירופי בבריסל.



בשבוע שעבר נכנסו לתוקפן סנקציות של האיחוד האירופי בשווי מאות מיליארדי דולרים, אשר הוטלו על חמישה גופים ממשלתיים המחזיקים בנכסים בסך מיליארדי דולרים, ואשר שייכים על פי ההערכות למשפחת קדאפי. בין הגופים האלה נכללה רשות ההשקעות של לוב, אשר אחראית על השקעת הכנסותיה של לוב מנפט במדינות זרות, ונחשבת כמקור המימון העיקרי של המשטר.



בנוסף, הוטלו סנקציות על הבנק המרכזי של לוב, חברת ההשקעות של לוב באפריקה, הבנק הלובי להשקעות זרות, וכן על מוסטפא זרטי, אזרח אוסטרי אשר נחשד בקשרים קרובים למשטר בטריפולי. שורת הסנקציות הראשונות היתה הקפאת נכסים וצו איסור יציאה נגד קדאפי ובני משפחתו ובכירים בממשל שנחשבים לאחראים לפעולות האלימות נגד אזרחים בלוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully