וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטות המדינה לביהמ"ש: לגיורא רום חסינות כעובד ציבור מפני תביעת לשון הרע

זוהר בלומנקרנץ

21.3.2011 / 16:30

חוקר תאונות אוויריות ראשי דורש פיצוי של 133 אלף שקל ממנהל רת"א בגין לשון הרע



פרקליטות המדינה טוענת לחסינותו של מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) גיורא רום, כעובד ציבור, בתביעה משפטית על הוצאת לשון הרע, שהגיש נגדו קברניט לשעבר בחברת אל על, אברהם (קים) קמחי, המשמש כיום כחוקר במשרד החוקר הראשי במשרד התחבורה - כך נודע היום (ב') ל-themarke.



בתביעה התקדימית נגד מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) דורש קמחי פיצוי כספי בסך כ-133 אלף שקל, ממנהל רת"א וכן שיחזור בו מדבריו ויתן לכך פומבי בפרסומיה הרשמיים של רת"א ובפרסומי התעופה הכללית.



בכתב ההגנה לבית משפט השלום בת"א, טוענת המשנה לפקרליט המדינה, לעניינים אזרחיים, עו"ד אורית חסון, כי לאחר שעיינה בכתב התביעה, בהזמנה לכנס, בתמליל הדברים שנשא הנתבע (גיורא רום) בכנס ובהתייחסות היועץ המשפטי של רת"א, "מצאתי כי בנסיבות הענין לא קיימת תשתית להתקיימות החריג לחסינות - מעשה ביודעין בכוונה לגרום נזק או מתוך שיוון נפש כלפי האפשרות לגרום נזק במעשה כאמור" ולפיכך, מתבקש בית המשפט לדחות את התביעה האישית נגד התביעה ולצרף את המדינה במקומו. קרי, התובע רשאי לברר את טענותיו במסגרת תביעה נגד המדינה אשר תצורף כנתבעת, במקומו של הנתבע.

על פי התביעה שהוגשה ע"י בא כוחו המשפטי של קמחי, עו"ד אלי גרונדשטיין, נערך ב-17.11.2010 כנס התעופה השנתי השלישי, שכותרתו היתה "התעופה האזרחית בישראל כוונים ומגמות", במכון פישר בבית חיל האוויר בהרצליה. בכנס נכחו טייסים רבים ואנשי צוות אויר של התעופה האזרחית בישראל. הנתבע, גיורא רום, הוזמן להרצות בכנס, מתוקף תפקידו הציבורי כראש רת"א ואילו התובע, אברהם
קמחי, כלל לא נכח בכנס.



בזמן נאומו בכנס השתלח הנתבע בתובע ואף התבטא כלפיו בצורה מזלזת ופוגעת, לרבות נגוח חקירות המתנהלות ע"י משרד חוקר התאונות הראשי, שבו מועסק התובע. לא זו אף זו, הנתבע התייחס בנאומו באופן אישי כלפי התובע תוך הכפשת שמו בפני הקהל", נאמר בכתב התביעה, הממשיך ומצטט מתוך תמליל נאומו של רום.



כך לדוגמה, מצוטט רום שאמר בין היתר: "...אם אני זוכר נכון היתה כתבה בעיתון "הארץ" שציטטה את קמחי שאמר 'כל בוקר כשאני בא למשרדי החוקר הראשי, אני שואל האם כבר היתה תאונה היום?" "קמחי שלא נושא באפס אחריות מבזה את כל מי שעוסק בתעופה בארץ, לא רק את אנשי רת"א, את המכונאים של אל על ואת הטייסים של ארקיע ואת הפקחים של רש"ת"; "אז אנחנו בתעופה גם מוקפים בעשבים האלה שנדבקים לאוניה כשיה נוסעות ואומרים 'נסענו' אבל הבטיחות היא עיסוק בתשתית והתשתית היא נהלים והתשתית היא בקורת והדבר הזה הוא מה שאנחנו עוסקים בו".



לטענת בא כוחו המשפטי של קמחי, בהתאם לכתב התביעה, "רום בחר לנצל את מעמדו שנובע מתפקידו הציבורי ונגישותו כנואם בכנס של ציבור עובדי הטיס והטייסים בישראל, לצורך פגיעה אישית מכוונת ובוטה בשמו הטוב של התובע. הנתבע אמר דבריו ברבים ביודעין מתוך כוונה לגרום נזק לתובע או שהיה שווה נפש לאפשרות גרימתו ומתוך רצון לבזות את התובע ולפגוע בעיסוקו כחוקר תאונות אויר תוך שהוא מייחס לו פגיעה בכל ענף התעופה בישראל בגין השחרת פני המצב הבטיחותי האמיתי השורר בארץ ויצירת נזק תדמיתי למצב הבטיחות בתעופה בארץ".



עוד עולה מכתב התביעה, כי קמחי פנה לרום הן בעצמו והן על ידי עורך דין מטעמו, בדרישה לפרסם התנצלות באופן פומבי או להגיע להסדר הולם להכחשת הנאמר בכנס על ידיו ולא נענה כלל על ידיו.



"תוכן נאומו של הנתבע ודבריו הפוגעים, נשוא תביעה זו, גרמו לתובע ולמשפחתו עוגמת נפש רבה. תוכן דבריו ופרסומם הגיע לידיעת כלל הטייסים ועובדי הטיס שנכחו בכנס, שחלקם סיפר על כך לתובע ואף לאלו שלא נכחו בו. כמו כן הגיע הפרסום לידיעת אנשי ציבור לא מעטים, לרבות חברי כנסת, עימם יש לתובע קשרים במסגרת פעולותיו לקידום התעופה האזרחית בישראל".



"הפגיעה האישית בתובע היתה מכוונת וההכפשה נגדו נעשתה במטרה להרע לו, לפגוע בתדמיתו, בשמו הטוב ובעיסוקו או מקצועו כחוקר תאונות אויר. דומה היא נעשתה לצורך קידום ענייניו של הנתבע, על גבו של התובע", נכתב בסיום כתב התביעה לבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully