וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד הגיש ייצוגית בגין אפליית ספרדים במינוי שופטים וחויב לשלם 100 אלף שקל ערובה

הילה רז

21.3.2011 / 18:30

בית המשפט העליון שדן בערעור: קיים ספק רב לגבי סיכויי התובענה



האם המדינה מפלה עורכי דין ממוצא ספרדי המועמדים לתפקיד שופט? כך לפחות סבור עו"ד ד"ר גיא פיטוסי, תושב חוץ המתגורר בצרפת שהגיש בקשה לתביעה ייצוגית נגד המדינה ונגד היועץ המשפטי לממשלה בטענה שהמדינה מונעת מפרקליטים ספרדיים להתמנות לתפקידי שפיטה תוך אפלייתם לרעה על פני פרקליטים ממוצא אשכנזי.



המדינה, שדוחה את טענותיו על הסף, הגישה בקשה לחייב את פיטוסי להפקיד ערובה בסך 100 אלף שקל לתשלום הוצאותיה במקרה בו תידחה בקשתו של פיטוסי לאישור הדיון בתביעה הייצוגית.



לפני כשנה קבע בית המשפט המחוזי בבאר שבע, אליו הוגשה הבקשה לתביעה ייצוגית, כי על פיטוסי יהיה להפקיד 100 אלף שקל על מנת שבקשתו לאשר את התביעה הייצוגית תתברר בבית המשפט.



פיטוסי הגיש לבית המשפט העליון בקשה לערער על החלטת בית המשפט המחוזי. לטענתו יש לבטל את ההחלטה בשל העובדה שהיא פוגעת בזכות הגישה שלו לערכאות. שופט בית המשפט העליון ד"ר אשר גרוניס פרס את שיקוליו של בית המשפט בסוגיה וציין כי "בעת שנבחנת בקשה לחייב תובע ליתן ערובה להוצאות על בית המשפט ליתן דעתו לשיקול של אי חסימת זכות הגישה לערכאות, אולם לצד שיקול זה ישנם שיקולים נוספים, וביניהם סיכויי התובענה; הבטחת תשלום הוצאות לנתבע היה והתובענה תידחה ומניעת בזבוז משאבים שיפוטיים".



גרוניס הבהיר כי "במקרה דנא מדובר בתובענה ובבקשה שמעוררות ספק רב לגבי סיכוייהן. רואה אני לנכון להימנע מביטויים מרחיקי לכת אף יותר לגבי אופיו ומהותו של ההליך אותו נקט המבקש (פיטוסי)".



השופט גרוניס דחה את הבקשה לערער מבלי שנתבקשה תגובת המדינה וקבע כי "הטיעון המהותי שבהליך, בעניין הפלייה באשר למינויים לתפקידי שפיטה, אינו בעל סיכוי ממשי. מכל מקום, בנסיבות המקרה דנא החיוב במתן ערובה להוצאות הינו ראוי ואף הסכום, שהינו בהחלט גבוה, מוצדק".



אם ירצה פיטוסי להמשיך בבירור הבקשה לתביעה ייצוגית שהגיש יהיה עליו להפקיד ערובה בסך 100 אלף שקל בקופת בית המשפט המחוזי בבאר שבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully