וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד העובדים הסוציאלים יתכנס מחר בבבוקר לגבש דרישות חדשות

חיים ביאור

21.3.2011 / 20:25

נציגי העובדים הסוציאלים החליטו לדחות את עיקרי ההסכם שהושג עם האוצר



המרכז של איגוד העובדים הסוציאלים יתכנס מחר (ג') בבית ההסתדרות בתל אביב כדי לגבש דרישות חדשות לשיפור השכר של 10,000 העובדים הסוציאלים בישראל, שימשיכו מחר בשביתתם. הדרישות שיגובשו אמורות לבטא את הלחץ מצד אלפי עובדים שאינם מרוצים מטיוטת הסכם השכר אליו הגיעו בשבוע שעבר יו"ר ההסתדרות עופר עיני, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות עו"ד אבי ניסנקורן ויו"ר איגוד העובדים הסוציאליים יצחק פרי. עובדים אלה מקיימים הפגנות מדי יום, יחד עם סטודנטים לעבודה סוציאלית.



בישיבת המרכז שהתקיימה היום דחו המשתתפים ברוב קולות (14 לעומת 11 ו-5 נמנעים) את עיקרי ההסכם, שכלל תוספת שכר בסך 1,100 בחלוקה לארבע פעימות (עד ינואר 2014), הארכת שבוע העבודה בשעה וחצי, ל-40.5 שעות לעומת 39 שעות כיום, שכר התחלתי של 7,100 שקל לעובדי העמותות המעניקות שירותי רווחה שהופרטו והעלאת ההפרשות לפנסיה ב-2%, לשיעור של 19.5% מהשכר.



המתנגדים להסכם, שכמה מהם נמנים עם התנועה החברתית "עתידנו", דורשים בעיקר את מקצה השיפורים הבא: תשלום התוספת בסך 1,100 שקל לא בארבע פעימות אלה בפעימה אחת, או לכל היותר שתי פעימות; ביטול ההחלטה להאריך את שבוע העבודה בשעה וחצי, קביעת דרגות חדשות בסולם השכר והגדלת התשלום עבור רכיבים נלווים לשכר, כגון כוננות בסופי שבוע וחגים והגדלת המכסה השנתית של ימי הבראה בתשלום.



יו"ר הארגון פרי אמר שבתום ישיבת המרכז יקרא איגוד העובדים הסוציאליים למשרד האוצר לשבת עמו למו"מ על שיפור ההסכם. ואולם באוצר הבהירו כי "אין מקום להמשך המו"מ עם העובדים הסוציאליים ומבחינתנו, הפרטנר לשיחות היא ההסתדרות".



אולם אם יסרב האוצר לשלוח את נציגיו למו"מ עם האיגוד, העובדים הסוציאליים מתכוונים להחריף את הפגנות המחאה שלהם, בבד בבד עם המשך השביתה, שהחלה לפני שבועיים וחצי.



"עופר עיני, שבישל את ההסכם לו אנו מתנגדיםף, שכח שהוא מנהיג העובדים ולא עובד של משרד האוצר", אמרה היום ענת היימנס, פקידת סעד במחלקת הרווחה של עיריית נתניה, פעילה במאבק של העובדים הסוציאליים. "ייתכן שהוא לא עשה את המכסימום עבורנו. עובדי הנמלים קיבלו את כל מה שרצו אחרי שביתה של חצי יום. אנחנו זכינו להכרה מעצם העובדה שההסתדרות והאוצר הסכימו להחריג אותנו מהסכם השכר הללי במגזר הציבורי שנחתם לפני 5 חודשים אבל מה שיצא לנו מזה הוא הסכם נלעג".



לדברי היימנס, הסכם השכר שנחתם יביא את העובדים הסוציאליים בעוד ארבע שנים בדיוק לאותה נקודה שבה הם נמצאים היום. "התוצאה תהיה שאני, כמו רבים מחברי העובדים הסוציאליים, נעזוב את המקצוע ונעבור למגזר הפרטי, שם נוכל להרוויח בכבוד", היא טענה. „עיני אמר אתמול כי ההסכם אליו הוא הגיע עם האוצר השיג את כל שלושת היעדים שהההסתדרו ואיגוד העובדים הסוציאליים הציבו: תוספת שכר הגבוהה פי 3.5 מזו שהובטחה לכלל עובדי המגזר הציבורי (25% לעומת 7.25%); התוספת תהיה דיפרנציאלית באופן שבעלי שכר נמוך יקבלו תוספת שכר גבוהה ובעלי שכר גבוה יקבלו תוספת נמוכה והעלאת השכר לעובדי העמותות, כך שלא יפחת מ-7,100 שקל.

לדברי עיני, הוא לא ישתתף מעתה במו"מ שינהלו העובדים הסוציאלים מול האוצר, "אבל אמשיך לתת להם מטרייה, ואני מזהיר בעניין זה את אנשי אנשי האוצר".



שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר היום כי משרדו גילה "נכונות נדירה ללכת מעל ומעבר לקראת דרישות העובדים הסוציאליים, כי חשנו שקיים צורך בסיסי לתקן את שכרם". לדבריו, אין הצדקה להמשך השביתה. גורמים האוצר אמרו כי "עיני נכשל במבחן המנהיגות. איננו מתכוונים לעשות ויתורים לעובדים הסוציאלים".



עם זאת, יו"ר האיגוד פרי, אמר הערב כי חרף הודעתו של עיני כי לא ישתתף אישית במו"מ, "אני בטוח שהוא ילווה את הדיונים ויהיה זמין להתייעצות עמו בכל בעיה שתיווצר".



הערב הפגינו כמה עשרות עובדים סוציאלים מול ביתו של שר הרווחה משה כחלון בחיפה, לאחר שהוא רמז כי כנגד חלק מהעובדים השובתים יוצאו צווי ריתוק. הפגנה נוספת תתקיים מחר (ג') ברחבת מוזיאון תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully