וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר בארה"ב יתחיל במכירת תיק האג"ח מגובות משכנתאות שבידיו בסך 142 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

21.3.2011 / 21:01

ימכור MBS בהיקף של 10 מיליארד דולר בחודש; הרווח ממכירת תיק האג"ח צפוי להסתכם ב-15-20 מיליארד דולר



משרד האוצר של ארה"ב הודיע היום כי יתחיל למכור את תיק האג"ח מגובות משכנתאות (mbs) בהיקף של 142 מיליארד דולר שרכש במהלך המשבר הפיננסי, וכי בכוונתו למכור אג"ח בהיקף של עד 10 מיליארד דולר בחודש. מכירות האג"ח יתחילו החודש בכפוף לתנאי השוק, והשלמת מכירת תיק האג"ח מגובות משכנתאות צפויה בתוך כשנה, מסר משרד האוצר האמריקאי.



"נמכור את ההשקעה הזו בקצב הדרגתי ומסודר כי למקסם את הרווח למשלמי המסים וכדי לסייע להגן על תהליך התאוששות שוק המשכנתאות", אמרה מרי מילר, הממונה על שוקי הפיננסים במשרד האוצר של ארה"ב.



משרד האוצר החל ברכישת אג"ח מגובות משכנתאות לאחר הלאמת חברות פאני מיי ופרדי מאק בחודש ספטמבר 2008, בניסיון לייצב את השווקים ולהוזיל את מחירי המשכנתאות, על רקע המשבר הפיננסי העולמי והמשבר החמור ביותר שידע שוק הדיור האמריקאי מאז תקופת השפל הכלכלי הגדול בשנות ה-30 של המאה הקודמת. כעבור שנה השיק הבנק הפדרלי תוכנית משלו במסגרתה רכש אג"ח מגובות משכנתאות בהיקף של 1.25 טריליון דולר. תוכנית הבנק הפדרלי הסתיימה בחודש מארס 2010.



משרד האוצר האמריקאי צפוי למכור את תיק האג"ח מגובות משכנתאות שלו ברווח של 15-20 מיליארד דולר, לדברי גורם במשרד האוצר שביקש לשמור על עילום שם.



"השוק מנסה להבין את ההודעה המפתיעה של משרד האוצר על כוונתו למכור את תיק האג"ח מגובות משכנתאות בסך 142 מיליארד דולר", אמר האסטרטג אלן רסקין מדויטשה בנק בראיון לעיתון "פייננשל טיימס". "אם יש כאן משהו חיובי, הרי זה שמשרד האוצר מעריך כי השוק חזק דיו כדי לספוג את היצע וגם שיתכן שהמשרד ימכור עקב כך פחות אג"ח ממשלתיות אמריקאיות", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully