וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על ששינסקי הגיע לשלב הפוליגרף

צבי זרחיה

21.3.2011 / 21:10

חבר הכנסת חיים כץ עבר לטענתו בדיקת פוליגרף פרטית ונמצא דובר אמת בהכחשת ההאשמות שהטיח בו ח"כ כרמל שאמה הכהן בנושא חוק ששינסקי. שאמה: "כץ חושב להתל בציבור בתרגילים שקופים"

ח"כ חיים כץ (ליכוד) עבר היום (שני) בדיקת פוליגרף במכון מוסמך ובלתי תלוי,] ממנה עולה כי הוא או מישהו מטעמו מעולם לא איים, פנה או דיבר עם ח"כ כרמל הכהן-שאמה בנושא חוק ששינסקי או בכל נושא אחר.

כזכור, ח"כ שאמה יצא השבוע בהאשמה חמורה ביותר, לפיה ח"כ כץ, יושב ראש ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת איים, כביכול, ב"חיסולו הפוליטי" של ח"כ שאמה בשל תמיכתו בהמלצות ועדת ששינסקי.

למען ההגנה על שמו הטוב, נבדק ח"כ כץ, מיוזמתו, במכונת פוליגרף במכון מוסמך ובלתי תלוי, ונשאל באופן ישיר בעניין האשמותיו של ח"כ שאמה, ונמצא דובר אמת. ח"כ כץ ענה על השאלות הבאות: האם איים על ח"כ שאמה בעניין המלצות ששינסקי, האם בכלל פנה אליו בדרך כלשהיא? לשאלות אלו השיב חבר הכנסת כץ בשלילה, ונמצא כאמור דובר אמת.

במקביל פנה הערב ח"כ כץ לראש הממשלה ולחברי סיעת הליכוד בכנסת בדרישה כי הסיעה תחייב את ח"כ שאמה להיבדק אף הוא במכונת אמת שכן, האשמותיו הקשות פגעו לא רק בשמו הטוב של ח"כ כץ אלא בתנועת הליכוד כולה.

ח"כ כרמל שאמה מחוייב לענות על שלוש שאלות בסיסיות: האם ח"כ חיים כץ איים עליו בחיסולו הפוליטי?, האם יש לו מידע הקושר את ח"כ כץ לאיומים? והאם ח"כ שאמה מונע על ידי יבואני הגז המצרי או ע"י מי מטעמם.

במכתב ששיגר הערב לרה"מ בנימין נתניהו כותב כץ כי "יושרי, מעמדי הציבורי ושמי הטוב נבנו במשך שנים ארוכות רק באמצעות פעילות פרלמנטרית נמרצת, נחושה והגונה לטובת כלל הציבור בישראל. אין בכוונתי לתת לח"כ שאמה או לשולחיו להרוס את שמי הטוב בשם אינטרסים עלומים המניעים אותו. לקראת הכרעה דמוקרטית בוועדת הכספים ובמליאת הכנסת בחוק תגמולי הגז דרושה התערבותו של ראש הממשלה לטובת ניקיון השיח הסיעתי שפגע בתנועה שלמה ובחבריה".

ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד) אמר בתגובה כי "ח"כ כץ, שמסרב לחשוף לציבור כמה עשרות מיליונים הוא מחזיק באופן אישי במניות ישראמקו, חושב להתל בציבור בתרגילים שקופים. כץ חי עם הטייקון קובי מימון בשיתוף פוליטי ועסקי מזה שנים. מטה הפריימריס של כץ היו במבנה השייך לטייקון מימון והאחרון אף ביקש ממני באופן אישי לתמוך בכץ טרם הכרותי עימו".

שאמה הכהן הוסיף כי "אני מצהיר כי אפרוש מחברותי בכנסת באם ח"כ כץ יעבור בדיקת פוליגרף בשאלות הבאות במשטרת ישראל או במכון מוסכם ולא מוזמן על ידו: 1. האם הפעלת על חברי כנסת או שרים לחצים או איומים פוליטיים בענין ועדת ששינסקי והחקיקה
2. האם תיווכת פגישות בין חכים ושרים לבין הטייקון מימון?
3. האם נכחת בפגישות של הטייקון עם נבחרי ציבור בעניין ששינסקי?
4. האם פנית למקורבים לנבחרי ציבור והעברת דרכם מסרים מאיימים בעניין ששינסקי?


שאמה הדגיש כי "הסיכוי של ח"כ כץ לעבור בדיקת אמת בפוליגרף על השאלות הללו הוא לא גדול מכך שלא תזרח שמש מחר בבוקר. התנהלותו של ח"כ כץ תבדק על ידי הגורמים האמונים על אכיפת החוק במדינת ישראל".

לעניין טענות לגבי קירבתו של שאמה לגז המצרי אמר שאמה הכהן כי "מעולם לא נפגשתי עם יוסי מימן ואני או מי מקרובי אינו מכיר את האיש, בכל מקרה אשמח להיבדק בפוליגרף בכל שאלה בעניין באם ח"כ כץ יתחייב התחייבות דומה לזו שאני התחייבתי. כץ יכול להתלונן כאוות נפשו אצל ראש הממשלה נתניהו שהרי ראש הממשלה יודע נפש חברי סיעתו ודרך התנהלותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully