וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותפי חצרים בנטפים ינהלו מו"מ למכירת החזקותיהם למשקיעים בינלאומיים

עמירם כהן

21.3.2011 / 21:12

הצוות הכלכלי של חצרים החליט שלא לרכוש את מניות השותפים במחיר המבטא שווי חברה של 940 מיליון דולר



שותפיו של קיבץ חצרים בנטפים יתחילו בימים הקרובים במו"מ עם משקיעים בינלאומיים, למכירת החזקותיהם בחברה (62%), לאחר שקיבוץ חצרים סירב לשלם את המחיר שביקשו שותפיו בחברה למכירת מניותיהם לקיבוץ.



אתמול (א') החליט הצוות הכלכלי של חצרים שלא לרכוש את מניות השותפים במחיר שדרשו המבטא שווי חברה של 940 מיליון דולר אך הודיע כי ימשיך לנהל מו"מ לרכישת המניות: "במחיר הוגן, ראוי ומוצדק".



חצרים הוא בעל המניות הגדול (38%) בנטפים העוסקת בייצור תשומות השקיה והיא אחת החברות המובילות בעולם בענף זה והמובילה בעולם ביצור צנרת השקיה בנפח נמוך (טפטפות. שותפיו בחברה הם קיבוץ מגל (24%), קיבוץ יפתח (8%) וקרנות ההשקעה מרקסטון (20%) וטנא (10%).



קיבוץ חצרים החליט לרכוש את מניות שותפיו, כדי לשלב בחברה משקיע אסטרטגי בינלאומי, שיחזק את אחיזתה של נטפים בשוק ההשקיה העולמי וזאת לאחר שהגיע למסקנה, שמבנה הבעלות בנטפים אינו מאפשר את המהלך.



בעשור הקודם נעשו מאמצים גדולים מצד הבעלים להזרים הון בהנפקה לציבור בנאסד"ק לפי שווי של מיליארד דולר. אך ההנפקה בוטלה בשל המשבר הכלכלי העולמי ב-2008-2009 שעיכב תקופה ארוכה את התכניות להקמת מערכות השקיה גדולות במדינות דרום אמריקה ואסיה.



בכיר באחד הקיבוצים השותפים בנטפים, אמר כי על קיבוץ חצרים לשקול פעם שנייה את הצעת השותפים מפני שידוע לו היטב מהו הפוטנציאל העסקי הגדול הטמון בתעשיית ההשקיה בטפטוף בשל החרפת המחסור העולמי במזון, מחסור המחייב הגדלת שטחי החקלאות בעולם בשיעור מהיר בשנים הקרובות.



"כשם שקיבוץ חצרים החליט לקנות, אנחנו החלטנו למכור. החלטת חצרים שלא לרכוש את מניות השותפים מכוח זכות סירוב ראשונה, פתחה בפנינו את הדרך למו"מ עם משקיעים בינלאומיים המוכנים לשלם את המחיר שביקשנו ואף מחיר גבוה ממנו בתמורה לרכישת השליטה בחברה. עוד אמר הבכיר שאין מדובר בהשתלטות עוינת, מפני שכל משקיע שירכוש את השליטה יהיה חייב להגיע להסכם עם קיבוץ חצרים, שאנשיו מחזיקים בתפקידים מרכזיים בחברה ומהווים חוט שדרה בצוות המקצועי, הטכני והשיווקי והמנהלי של החברה.



ב-90 הימים הקרובים יוכלו 4 שותפיו של חצרים בנטפים למכור את אחזקותיהם במחיר שלא יפחת מ-5% מהמחיר שדרשו מחצרים. אם לא יימצא קונה במחיר הנמוך מ-5% מהמחיר שנדרש מחצרים, תחזור זכות סירוב ראשונה למניות השותפים לידי חצרים במחיר החדש שיקבע בין הרוכש לשותפים.



ככל הידוע נסוגו מרבית המתעניינים הבינלאומיים ברכישת השליטה בנטפים מהשותפים ונותרו בתמונה רק קרנות ההשקעה פרימירה ואייפקס, שספק רב אם יסכימו לשלם את המחיר שמבקשים שותפי חצרים. לפי ההערכות בשוק ההון, סיימה נטפים את 2010 במחזור של 600 מיליון דולר וברווח תפעולי תזרימי (ebitda) של 85-100 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully