וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טיסות סאן דור נעצרו בגלל האירופים"

מאת זוהר בלומנקרנץ

22.3.2011 / 6:48

בלעדי לדברי בכירים בענף, ההחלטה לשלול את רישיונה של סאן דור נובעת מחשש של רשות התעופה מביקורת במקרה שהחברה תיכלל ברשימה השחורה של האיחוד האירופי. הרשות: התרענו ב-2009, והחברה לא ביצעה את הנדרש ממנה



>> "החשש של רשות התעופה מפני ביקורת קשה מנציבות האיחוד האירופי, בשל חוסר יכולתה לפקח על חברות התעופה הישראליות, הוביל להחלטתה להפסיק את טיסותיה של סאן דור" - כך אמרו אתמול בכירים בענף, בעקבות השימוע שערכה הנציבות האירופית לסאן דור ולישראייר. סאן דור נשאלה על הבעיות במבנה הארגוני שלה, ואילו ישראייר זומנה בשל בעיות בטיחות במטוסיה.

נציבות האיחוד האירופי שקלה להכליל את סאן דור, החברה הבת של אל על לטיסות שכר, ברשימה שחורה של חברות תעופה שלא יוכלו לטוס לאירופה, אמרו הבכירים.



לדברי הבכירים בענף התעופה, מאז שרשות התעופה הפדרלית של ארה"ב (faa) הורידה את ישראל לרמת בטיחות טיסה בקטגוריה 2, המאפיינת מדינות עולם שלישי, הגבירו מדינות אירופה את הביקורות על חברות התעופה הישראליות שנוחתות בתחומן.



אתמול נמשכו דיוני רת"א ואל על, בניסיון למצוא דרך לפתור את המשבר. בין היתר עלתה אפשרות למכירת שני מטוסים של אל על לסאן דור, ולהעברת חלק מטייסי אל על לסאן דור.



מנהל אגף בכיר להסברה ויחסים בינלאומיים במשרד התחבורה, אבנר עובדיה, אמר אתמול: "הדיאלוג בין רת"א וסאן דור על אי עמידת החברה בתקנות החל כבר באוגוסט 2009. פרק הזמן הנרחב שנתנה רת"א לסאן דור לבצע פעולות תיקון נבע מהצורך לבצע את ביטול הרישיון כמוצא אחרון. ניסיונות התיקון שנעשו בסאן דור לא הניחו את דעת רת"א, והדבר הובהר לאל על. משנוכחה רת"א כי אין באפשרות ובכוונת סאן דור לבצע את הפעולות הנדרשות להפיכתה לחברת תעופה כדין, הוחלט כי אין מנוס מביטול הרישיון שלה".



מסאן דור נמסר: "סאן דור מצפה ממשרד התחבורה לעשות הכל כדי לאפשר המשך טיסות סאן דור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully