וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ ליו"ר קק"ל: השר לשעבר שמעון שטרית יתמודד מול אפי שטנצלר

מאת מוטי בסוק

22.3.2011 / 6:48

בלעדי דירקטוריון קק"ל צפוי לבחור את היו"ר בעוד כשבועיים. ח"כ אלי אפללו צפוי להתמנות ליו"ר עמית של קק"ל



>> שמעון שטרית יתמודד מול יו"ר קרן קיימת לישראל המכהן, אפי שטנצלר על תפקיד יו"ר קק"ל הבא, שיכהן בתפקיד בחמש השנים הקרובות. שטרית נתמך במוסדות הלאומיים על ידי סיעת ארצנו, המורכבת מחברים בסיעות העבודה, מרצ והרפורמים בדירקטוריון קק"ל.

לפני כשבוע הסיר מנכ"ל משרד הרווחה, נחום איצקוביץ, את מועמדותו לתפקיד יו"ר קק"ל מטעם ארצנו.



על תפקיד יו"ר קק"ל מתנהל בחודשים האחרונים מאבק עיקש, שהגיע גם לערכאות המדינה. תחילה אמור היה שלום שמחון, כשהיה שר החקלאות מטעם מפלגת העבודה, להתמודד מול שטנצלר על התפקיד.



שטנצלר מתמודד על קדנציה שנייה ליו"ר קק"ל כנציג העבודה. לאחר שמועמדותו של שמחון נפלה, בהתערבות המערכת המשפטית, עלתה המועמדות של איצקוביץ לתפקיד, אך בשבועות האחרונים התברר כי לא יוכל לגייס רוב בדירקטוריון - הגוף הבוחר את יו"ר קק"ל.



לאחר שמועמדותו של איצקוביץ נפלה, קידמו חברים בעבודה את מועמדותו של שטרית לתפקיד. שטרית פירסם כ-20 ספרי משפט ועשרות מאמרים בנושאי משפט בישראל ובחו"ל. כיהן כחבר ממשלה מטעם סיעת העבודה ב-1992-1996, היה שר הכלכלה, שר המדע, שר הדתות והשר הממונה על ערוץ 2. עד לפילוג במפלגת העבודה והקמת סיעת עצמאות של אהוד ברק, היה שטרית יו"ר ועדת החוקה של מפלגת העבודה. באחרונה פרש מהעבודה.



בקרוב ייערכו בחירות לדירקטוריון קק"ל. בדירקטוריון 37 חברים שנבחרים על בסיס פוליטי, על ידי הסיעות הציוניות הפעילות בישראל ובחו"ל.



הדירקטוריון הוא שיכריע מי יהיה היו"ר הבא של קק"ל. ח"כ אלי אפללו (קדימה), צפוי להיבחר ליו"ר עמית של קק"ל במקומו של ברוך דובדבני מהמזרחי. דובדבני נבחר באחרונה ליו"ר ההסתדרות הציונית העולמית. בנוסף, יבחר דירקטוריון קק"ל גם בשני סגני יו"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully