וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנובה מכרה נכס בדרום תל אביב בכ-33 מיליון שקל

מאת רז סמולסקי

22.3.2011 / 6:48

בלעדי הרוכשת היא נצבא, שקנתה לפני כמה שבועות נכס אחר של תנובה ברחובות. המגרש נמצא בתחומי תוכנית לשינוי האזור, ממבני מלאכה ומוסכים למגורים, שמקדמת עיריית תל אביב



>> חברת תנובה מימשה נכס בדרום תל אביב בתמורה לכ-33 מיליון שקל. הקונה היא חברת נצבא, שרכשה לפני כמה שבועות נכס נוסף מתנובה ברחובות תמורת 22 מיליון שקל.

מחסני הקירור של תנובה נמצאים בדרום תל אביב ברחוב הרצל פינת התחייה (ליד דרך קיבוץ גלויות), על מגרש בשטח של 6.3 דונמים. כיום הנכס משמש למחסנים, אך יש לו פוטנציאל השבחה שכן הוא נמצא בתחומי תוכנית בשם "מבואות יפו", שמקדמת עיריית תל אביב כדי לשנות את פני האזור כולו ממבני מלאכה ומוסכים לאזור מגורים.



בעסקת תנובה, כמו עסקות אחרות באזור, התמחור נקבע על בסיס פוטנציאל הבנייה, אלא שזה עדיין לא ידוע. מתחם התוכנית של מבואות יפו משתרע בין דרך ירושלים, שדרות בן צבי והרחובות הרצל ואילת.



יידרשו כמה שנים עד שהתוכנית תאושר והבנייה תחל, אך יזמים כבר גילו את הפוטנציאל של האזור. כך רכשה קרן ריאליטי בספטמבר 2009 מגרש מחברת בזק בשטח של כ-33 דונם ליד השטח של תנובה, תמורת 44.5 מיליון שקל.



זו העסקה השנייה שביצעו שתי החברות - לפני כמה שבועות רכשה נצבא את הזכויות של תנובה בקרקע ששטחה 50.3 דונם באזור התעשייה של רחובות. יתרת הזכויות כבר שייכות לנצבא. תנובה מכרה את חלקה תמורת 22 מיליון שקל. תוכנית הבנייה לשטח ברחובות מייעדת את המתחם למלאכה ותעשייה, וכיום בנויים שם מבנים קלים וסככות בהיקף של כ-12 אלף מ"ר.



את שתי העסקות השלים מי שאחראי על תחום הנדל"ן בתנובה, שי אבא, מנהל השקעות בכיר באייפקס, קרן ההשקעות המחזיקה בתנובה.



אבא מנהל גם את המשא ומתן למכירת אחד הנכסים היקרים ביותר של תנובה, שטח מחלבות החברה לשעבר בדרך מנחם בגין, ליד מגדלי עזריאלי ונתיבי איילון. במקום המחלבה ניתן להקים פרויקט לשימושים מעורבים - משרדים, מסחר ומגורים, בהיקף של כ-125 אלף מ"ר. תנובה קיבלה כמה הצעות לנכס זה, סביב 550 מיליון שקל ותמורה נוספת מההכנסות, אך טרם נסגרה עסקה.



מתחם נוסף בתל אביב הוא השוק הסיטוני, שתנובה מכרה בו את הבנייה של בנייני המגורים הנמוכים תמורת כ-1.2 מיליארד שקל לחברת גינדי השקעות, בתוספת שיעור מסוים ממכירת הדירות. כעת נותרה מכירת המגדלים באותו מתחם.



פרי אטיאס, מנכ"ל נצבא, מסר בתגובה: "העסקה היא חלק ממדיניות החברה לרכישת קרקעות עם פוטנציאל השבחה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully