וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלילות וורן באפט בקוריאה - חלק 2

גיא רולניק

22.3.2011 / 6:48

Big in Korea



העיר התעשייתית טגו שבדרום קוריאה מעולם לא זכתה לחשיפה בינלאומית רחבה כמו בשנים האחרונות: בתחילת השבוע, בפעם השנייה בארבע שנים, נחת בעיר יו"ר ומנכ"ל ברקשייר התאוויי, וורן באפט, לרגל ביקור שהוא עורך באסיה עם יו"ר ישקר, איתן ורטהיימר. באפט, שאמור היה להגיע לחנוכת המפעל החדש של קבוצת ישקר ביפאן, מצא עצמו עם לו"ז פנוי בעקבות האסון שפקד את המדינה - והתפנה שוב לסיור ארוך בקוריאה.

גם בגילו המתקדם, 81, באפט ממשיך לשמור על סגנונו המיוחד: בראשון בערב הוא ירד ממטוסו הפרטי בפיג'מה מרושלת - טרנינג אפור ומקומט וסווט-שירט שראה ימים טובים בהרבה. למאות העיתונאים, אנשי הציבור והסקרנים הקוריאנים שהמתינו לו במשך שעה בשדה זה לא הפריע, והם קיבלו את פניו בשאגות "אוהבים אותך באפט". את הבוקר הוא פתח במפעל טגו מקבוצת ישקר, וסיים אותו בפגישה בסיאול עם נשיא קוריאה לי מיונג-באק.



למחרת בבוקר כבר לבש באפט את החליפה שלו, אבל בצהריים שוב החליף את בגדיו: באמצע מסיבת עיתונאים שערך עם ורטהיימר במפעל טגו-טק הוגשו לשניים גלימות מקומית מסורתיות. שני האורחים עטו עליהם את הגלימות מיד, לשמחת עשרות העיתונאים שמסביב. לבאפט זומנה גם ארוחת ערב עם אחד המיליארדרים הגדולים בקוריאה, שחולש על קבוצת חברות המגלגלת יותר מ-50 מיליארד דולר. אבל באפט היה עייף, ועשה כהרגלו את מה שהוא עושה כשנמאס לו: קם, נעלם והלך לישון. כאשר אתה וורן באפט, גם כללי הטקס באסיה לא חלים עליך.



מלבד איתן ורטהיימר ורעייתו אריאלה מתלווים לבאפט בסיור גם נשיא ישקר, יעקב הרפז, מנהל הכספים דני גולדמן (שזוכה מדי שנה למחמאות מפי באפט באיגרת השנתית) ומנהל השיווק אילן גרי. מארה"ב הגיעו עם באפט רון אולסון, עורך דין ודירקטור בברקשייר התאוויי, וקאת'י בארון תמארז, מנכ"לית חברת businesswire, שנמכרה לברקשייר באותה שנה שבה נמכרה גם ישקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully