וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתן חץ מוכר לחיים כצמן מניות אקוויטי 1

מאת מיכאל רוכוורגר

22.3.2011 / 6:48

גזית גלוב תרכוש מאלוני חץ, שבשליטת נתן חץ ומשפחת ורטהיים, 1.88% מאקוויטי 1 תמורת 36.5 מיליון דולר ותחזיק ב-45.3% מהחברה



>> חברת הנדל"ן גזית גלוב, שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, מגדילה את החזקתה בחברה הבת האמריקאית אקוויטי 1, המנהלת את פעילות הנדל"ן המניב של גזית גלוב בארה"ב, ל-45.3%.

גזית גלוב, המנוהלת על ידי רוני סופר, הגיעה להסכמות עם חברת הנדל"ן אלוני חץ, שבשליטת נתן חץ ומשפחת ורטהיים, לרכישת כ-2 מיליון מניות של אקוויטי 1 (כ-1.88%) שהחזיקה אלוני חץ במחיר של כ-18.25 דולר למניה - ביום שישי נסחרה אקוויטי 1 בבורסת ניו יורק במחיר של 18.15 דולר - ובתמורה כוללת של כ-36.5 מיליון דולר (כ-130 מיליון שקל).



באלוני חץ הצהירו בעבר כי כשהמחיר של מניית אקוויטי 1 יגיע לאזור ה-18 דולר, החברה תשקול לממש חלק או את מלוא החזקתה בחברה האמריקאית. בעקבות המכירה תרשום אלוני חץ רווח הון של כ-32 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2011, ותיוותר עם החזקה של כ-2.4% באקוויטי 1 ששווי שוק שלה כ-45 מיליון דולר. בנוסף, יישארו חץ, כצמן וסגל שותפים בחברת הנדל"ן הקנדית fcr, שבשליטת גזית גלוב ומוחזקת בכ-12.7% על ידי אלוני חץ.



בתוך כך הודיעו בימים האחרונים החברות הבנות של גזית גלוב, fcr וסיטיקון הפינית, על רכישת נכסים בהיקף כולל של כ-790 מיליון שקל. fcr דיווחה על השלמת הרכישה של מרכז קניות place portobello במונטריאול, קנדה, המשתרע על שטח להשכרה של כ-47 אלף מ"ר, תמורת כ-73.5 מיליון דולר קנדי. סיטיקון הודיעה על רכישת kristiine shopping centre, הממוקם בעיר הבירה של אסטוניה, טאלין, ומשתרע על שטח של כ-42 אלף מ"ר, תמורת כ-105 מיליון יורו.



שי ליפמן, אנליסט הנדל"ן של בית ההשקעות אי.בי.אי: "גזית גלוב מביעה אמון באקוויטי 1 ומגדילה אחזקה. אלוני חץ כנראה מחממת מנועים לקראת הרכישה בפאריס ומצטיידת במזומנים מחד גיסא, ודוחה מעט את הנפקת ההון שהיתה בתכנון בשל מחירי שוק נמוכים בעיניה מאידך גיסא - לאור ההיכרות שלי עם נתן חץ לא סביר שהוא ינפיק הון בחברה שלו בדיסקאונט של יותר מ-20% על ה-nav (השווי הנכסי הנקי הסחיר שלה).



"המסקנות של המהלכים הן שיש לנצל את מחירי השוק בשתי החברות ולהגדיל אחזקות. התוצאות של שתיהן ב-2010 היו מצוינות", מסכם ליפמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully