וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקפאת הבנייה בשטחים הקפיאה את חברת נאות הפסגה

מאת ליאור זנו

22.3.2011 / 6:48

הפסקת הפעילות של החברה פירושה שהיא לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה לבעלי האג"ח - שמגיעות ל-72 מיליון שקל



>> לאחר שנתיים של מאבקים בבתי המשפט הודיעה אתמול נאות הפסגה מודיעין עילית כי תפסיק כל פעילות שכרוכה בנטילת התחייבויות חדשות. המשמעות היא שהחברה מפסיקה לפעול באופן מיידי.

ההחלטה, שהובילה להתפטרות מנכ"ל נאות הפסגה אמיר זקן ושל הדירקטורית ענת בביץ', נבעה מהודעת בעלת השליטה bfb, שהיא מפסיקה את המימון של פעילותה בשל אכזבתה מתשובתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלא סייע לה לחדש את הבנייה בשטחי יהודה ושומרון.



מי שיסבול בעיקר מהפסקת הפעילות הם בעלי החוב של החברה, בנקים ובעלי אג"ח, שמיהרו להודיע שהם מעמידים את האג"ח לפירעון מיידי. נאות הפסגה היא חברה פרטית בשליטת הרב פנחס זלצמן ושלמה מאיר (50%) ו-bfb, שבראשה יהודי גרמני בשם רוברט פקטור (50%). האג"ח שלה נסחרות בבורסת תל אביב. פעילותה מתרכזת ביישוב החרדי מודיעין עילית, שמעבר לקו הירוק, שבו היא מחזיקה בקרקעות להקמת 2,340 דירות ומרכז מסחרי.



הסתבכותה של נאות הפסגה החלה במאי 2009, אז הוציא צה"ל צו לתפיסת מקרקעין של החברה ולהקפאת הבנייה בפרויקט בעקבות פסק דין בלעין, ששינה את תוואי גדר ההפרדה באזור, בטענה שהקרקעות שייכות למעשה לפלסטינים.



bfb הזרימה לחברה 26 מיליון שקל מאז אפריל 2009. "החלטתי להצטרף לפרויקט הזה, כשבג"ץ הצהיר שהקניין לאדמה זו ומיקומה של גדר ההפרדה הם לגמרי חוקיים", כתב פקטור במכתב זועם לראש הממשלה באחרונה. "ביזבזנו עשרות מיליוני שקלים, רק כדי להיעצר על ידי אותו בית משפט, שפסק כי הזכויות של כמה חקלאים ערבים ללכת לעצי הזיתים שלהם הן יותר חשובות מזכויותיהם של משפחות חרדיות עניות להחזיק בבית פרטי".



סך התחייבויותיה של החברה מגיע לכ-117 מיליון שקל, מתוכם כ-72 מיליון שקל לבעלי האג"ח ו-20 מיליון שקל לבנקים. קרן האג"ח מיועדת להיפרע בשישה תשלומים חצי-שנתיים, החל באוגוסט 2010 ועד פברואר 2013. תשלום הקרן הראשון נדחה והאיגרות נושאות כעת תשואה ברוטו של 50%.



הביטחונות, בסך 1.93 מיליון שקל, נמצאים בחשבון נאמנות לטובת מחזיקי האג"ח. כמו כן, יש שעבוד למגרשים המיועדים לבניית 110 יחידות הדיור בקרית אודם ושוהם. ואולם, על ביטחונות אלה הוטל עיקול זמני בידי חברת קל בניין, ספקית של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully