וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצחון של סמסונג במגרש הביתי

רותי לוי , מאת רותי לוי

22.3.2011 / 6:48

לא אייפד ולא נטבוק - המחשבים הנמכרים ביותר בשוק הם "ניידי המיינסטרים" - בגודל 15.6 אינץ', המיועדים לשימוש ביתי ? אתר WiseBuy בדק שישה דגמים מובילים שהוצעו בחנויות ברבעון הראשון של 2011 ? המחשב הנייד של סמסונג דורג ראשון



>> מביני עניין יאמרו שנטבוק סטודנטיאלי או טאבלט מעוצב הם אופנה חולפת. מתברר כי דווקא המחשב הנייד בגודל 15.6 אינץ' הוא הפופולרי ביותר ומהווה את ההכנסה העיקרית לרשתות השיווק, עם נתח שוק מוערך של כ-40% מכל שוק המחשבים הניידים והנייחים כאחד.

המוכרים מכנים אותו "מחשב מיינסטרים" או "נייד רגיל"; יש שמציעים את התואר: "מחשב ביתי", שכן הוא מתאים לאנשים שעובדים בסביבת עבודה קבועה כמו הבית במשך היום ומניידים את המחשב בעיקר בתוכה. מחשבים אלה מציעים רמת ניידות סבירה ומטה במשקל של 2.5-3 ק"ג, והסוללה שלהם מספיקה לזמנים קצרים של שעתיים עד ארבע שעות. "בקנייה של מחשב כזה השיקולים של משקל ומשך פעולת סוללה תופסים מקום משני, והדגש הוא על גודל המסך והמקלדת ועל ביצועים גבוהים", אומר שלומי עמיצור, עורך אתר wisebuy. "במקום להסתבך בסבך החוטים של המחשב השולחני המגושם ולהיות מרותק למקום קבוע, אפשר לעבוד ולגלוש בגינה, במרפסת, לנוע עם הנייד מחדר לחדר או לשאת אותו למרחקים קצרים במקרה הצורך".



עדי ארנסט, מנהל תחום הטכנולוגיה באופיס דיפו, מציין את החיבוריות העשירה של הניידים הביתיים העדכניים: לראייה ששת הניידים שבדקנו מגיעים עם שלל יציאות שנהפכו לסטנדרט: לפחות שתי יציאות usb, יציאת vga לחיבור למסך חיצוני, יציאת hdmi, יציאת רשת וקורא כרטיסים. המחשבים מהסדרות האחרונות מתהדרים גם ב-esata - חיבור מהיר ואיכותי לכוננים חיצוניים - אפשרות הכלולה בכל הדגמים שבדקנו, למעט מחשב הסמסונג.



גם הנייד הביתי הוא אביזר



"אורך החיים של מחשב נייד, מבחינת תדירות ההחלפה של הלקוחות, הוא כשלוש שנים", אומר דודו דוד, מנכ"ל אלקטרה מחשבים, "אך הטרנדים בשוק משיגים את קצב ההחלפה. היום כבר אין 'מחשב אחד לבית' או 'מחשב אחד למשתמש'. כיום לצרכן יש נטבוק ואייפד כי הוא אוהב להיות מעודכן, יש לו גם מחשב שולחני כי הביצועים גבוהים במחיר מאד נמוך וכשהוא מואס במסכים הקטנים אבל מתעקש לנוע ממקום למקום הוא גם מצטייד במחשב נייד מיינסטרים. אך גם מחשב המיינסטרים, הקטגוריה המשעממת לכאורה, הוא אביזר - ואנחנו רואים את זה בשלל הצבעים המוצעים למכירה", מוסיף דוד.



לעיצוב ולצבע, מסתבר, משקל רב בקטגוריה של מחשבים חזקים שנמכרים לצרכים דומים יחסית. "לצרכנים רבים מספיק שם של מותג אמין והם בוחרים את המחשב שלהם בעיקר לפי העיצוב", אומר ניסים חזן, מנהל הרכש של רשת באג, "השיקול האחרון בסדרת ההתלבטויות של האדם הממוצע הוא המעבד. i3 הוא מעבד סטנדרטי בסדרת המעבדים הנוכחית של אינטל והוא מספק לשימושים של מרבית המשתמשים. לבחור ב-i5 זה אכן שדרוג אך רק אם הוא מגיע בסביבת עבודה אופטימלית - כלומר, כשמצטרפים אליו זיכרון פנימי של 4 גיגה ויותר, כרטיס מסך חזק ובלתי מובנה ומערכת הפעלה 64 ביט, בנייה טובה ומערכת קירור יעילה. לעתים, כדי להוזיל את המחשב לא מצרפים לו סביבת עבודה כזו, כיוון שהמונח i5 לבדו מספיק בשביל למכור".



נתוני אתר זאפ מגלים השפעה ישירה של סוג המעבד על המחיר. טווח המחירים למחשבי i3 הוא 2,000-5,000 שקל, מחשבי ה-i5 נמכרים בטווח המחירים של 3,000 -5,000 שקל ומחשבי i7 מתחילים ב-2,500-5,000 שקל. "קפיצת המדרגה האחרונה בתחום שמורה לגיימרים, ולהם מוטב להצטייד במסך גדול יותר ולהמתין מעט להגעתם של מעבדי הסאנדי ברידג' החדשים של אינטל בחודש הבא", מציין דוד.



כונני פלאש ומודם סלולרי בזול



דוד וחזן צופים כי בתוך שנתיים צפוים המחשבים הניידים הביתיים להימכר עם כונני פלאש מובנים, הנחשבים אמינים ומהירים יותר, רכיב השמור כיום רק למחשבי פרימיום ומחשבים עסקיים, וכרוכים בהוצאה כלכלית גבוהה.



לדברי חזן, גם המודם הסלולרי המוכר פחות בגזרת המחשבים המגיעים לישראל צפוי לעורר עניין: "כשאתה גולש ברשת אלחוטית בסביבה של עוד 20 איש, כל אדם הוא האקר פוטנציאלי שיכול לצפות לך בקבצים בקלות יחסית. גלישה במודם סלולרי היא אישית ובטוחה ובתוך כמה שנים, כשהתשתיות ישתפרו, גם מחירי החבילות של חברות הסלולר צפוים להיות ידידותיים יותר", הוא אומר.



דוד מציין כי לקראת סוף השנה ייכנסו לשוק מחשבי נייקד איי 3d, המשלבים טכנולוגית תלת-ממד שאינה מצריכה משקפיים מיוחדות, אך לדבריו "זה לא מה שידחף את הקטגוריה קדימה - היצע הסרטים בקטגוריה זו עדיין דל ופונה בעיקר לילדים".



samsung - חזק ומעוצב



דגם: s02il-rf510 מעבד: intel core i5 ram: 4gb דיסק קשיח: 640gb במהירות 5,400 סל"ד



>> סמסונג ביצעה מתיחת פנים רצינית למחשביה. אחרי העיצוב המצועצע למדי של הסדרות הקודמות היא מציגה כאן מראה נקי ואלגנטי.



המחשב מצויד במקלדת מלאה, כולל פד מקשי ספרות בצד. המקשים מופרדים ונלחצים בקלות והיא נוחה מאוד להקלדה. משטח העכבר גדול, מדויק מאוד ותומך במולטי מגע באופן נפלא. הרמקולים שמעל המקלדת מפיקים עוצמת שמע חזקה במיוחד ואיכות טובה יחסית לז'אנר. במבחן הביצועים, rf510 מתגלה כמחשב עוצמתי. הוא מספק עבודה מהירה וחלקה בכל יישום שבדקנו, מתוכנות אופיס יומיומיות ועד תוכנות מתקדמות ותובעניות, ומתמודד מצוין עם ריבוי משימות. כל זאת, כשהמחשב מצליח לקרר את עצמו ביעילות ובשקט. בשימוש ממוצע, השגנו משך פעולה סביר של שעתיים ו-25 דקות.



שורה תחתונה: מחשב חזק ומעוצב. מתאים ליישומי מולטימדיה ולעבודה מאומצת, ויעיל למשתמש הביתי.



ציון:



9.1



4,650



שקל



dell inspiron- עיצוב יוקרתי



דגם: 330m gma hd-i3-n5010 מעבד: intel core i3 ram: 4gb דיסק קשיח: 320gb במהירות 5,400 סל"ד



>> אחד היפים מבין המחשבים שנבדקו, בעל מתכת מוברשת וגימורי כרום נוצצים ועם ספוילר קטן וספורטיבי מאחור. העכבר, המקלדת והרמקולים - כולם מהשורה הראשונה, ונוחות התפעול היא ללא דופי.



ב-wisebuy מציינים כי המאווררים מבצעים את עבודתם נאמנה: תתקשו לשמוע אותם גם בעבודה מאומצת יחסית והמחשב גם אינו מתחמם יתר על המידה. בשל המאיץ הגרפי החלש והמובנה הצליח הדל להריץ בקושי את המשחקים 2011 fifa ו-3 - sims משחקים תובעניים יותר הם מחוץ לתחום. עם זאת, הוא מריץ וידיאו hd ללא בעיה ובשימוש יומיומי הוא מהיר ויעיל.



שורה תחתונה: עיצוב צעיר, שובב אך יוקרתי, חוויית השימוש בו נוחה אך המסך והצירים שעליו הוא יושב פוגמים מעט בהנאה, וגם מיקומי החיבורים השונים מזכירים לנו שתמיד יש למה לצפות מהדור הבא.



ציון:



8.6



3,000



שקל



lg - מהיר ונוח



דגם: ke38-a510 מעבד: intel core i5 ram: 4gb דיסק קשיח: 500gb במהירות 5,400 סל"ד



>> החברה מייחסת את המחשב הזה לסדרת הפרימיום שלה, מה שנראה לנו מעט יומרני. למעשה, a510 הוא מחשב סטנדרטי ולא מצאנו בו תכונות שמצדיקות את התואר. אך אם נתעלם מכך, הרי שמדובר במחשב בעל ביצועים גבוהים וסט חיבורים עשיר.



המקלדת מלאה וגדולה, מקשייה שטוחים וגדולים ומופרדים כהלכה. תגובתם להקלדה טובה מאוד ולא חווינו החמצות של הקשות כלל, גם כשעבדנו על משטח לא יציב. ב-wisebuy מציינים כי בעת צפייה בסרט נשמעה כל העת פעולתו של הכונן הקשיח - "חריקות חלשות ומציקות מדי כמה שניות". בזמן שימוש ממוצע המחשב כמעט ואינו מתחמם, אך לאחר כשעת עבודה מאומצת הורגשה התחממות בחלקו התחתון וגם במשטח המקלדת.



שורה תחתונה: מחשב ביתי מוצלח שמספק ביצועים גבוהים ונוחות תפעול מצוינת. הוא יתאים למי שזקוק למחשב גדול, רב-תכליתי וחזק, ושחיי סוללה ארוכים אינם קריטיים עבורו.



ציון:



8.5



4,800



שקל



hp pavilion - איכות בנייה מעולה



דגם: 3150ej-dv6 מעבד: intel core i3 ram: 4gb דיסק קשיח: 320gb במהירות 7,200 סל"ד



>> מחשב מולטימדיה שמצטרף למשפחת pavilion הוותיקה והמכובדת. משקלו 2.5 ק"ג, קל יחסית לחבריו בקטגוריה. כפי שניתן לצפות ממחשב בעל מעבד וזיכרון גדולים יחסית, יישומים יומיומיים פעלו ללא דופי וזמן טעינתם היה מהיר במיוחד.



לצד הביצועים הגבוהים, נוחות השימוש לא גבוהה במיוחד: ב-wisebuy מצאו את מקשי המקלדת כבעיתיים, לאחר שבהקלדה מהירה השתבשו האותיות. בנוסף, את פעולת המאווררים שומעים היטב באופן קבוע, זוויות הצפייה צרות יחסית והתבוננות לא ישירה במסך מציגה השתקפויות רבות. צירי המסך מאפשרים את פתיחתו לזווית של כ-110 מעלות בלבד וכדי להשיג צפייה אופטימלית, המשתמש ייאלץ להתאים את עצמו למחשב.



שורה תחתונה: dv6 מתהדר בחומרה ראויה ושיק עיצובי האופייניים ל-hp. ואולם, לא אחת הרהרנו האם כדי ליהנות ממחשב בעל ביצועים גבוהים שווה לשלם את מחיר הנוחות.



ציון:



8.5



3,800



שקל



toshiba satellite - כרטיס מסך חזק



דגם: 183-l655 מעבד: intel core i5 ram: 4gb דיסק קשיח: 640gb במהירות 5,400 סל"ד



>> דגם נוסף משורה ארוכה של דגמים בסדרת satellite של טושיבה הפונה למשתמש הביתי. המחשב מציג ביצועים טובים, הוא כולל משטח עכבר נוח וסט חיבורים הממוקם באופן חכם ונגיש. יש לו מקלדת מלאה אך חסרונה בכך שמקשיה נוטים לסנוור.



אפשר לומר שתקבלו חוויית גיימינג יותר מהממוצע, אבל הרמקולים כאן עלולים לאכזב אתכם, אלא אם התכוונתם לשחק עם אוזניות. זוויות הצפייה במסך בינוניות: המסך מתכהה ומאבד צבע כשמביטים בו מהצד, כך שלא נוח לצפות בו בסרט בשניים. המחשב כמעט ואינו מתחמם אך מאוורריו רועשים יחסית וגם איכות הבנייה של המחשב בינונית.



שורה תחתונה: מתקשה לבלוט בשטח. יתרונו בנוחות השימוש שלו, בביצועיו הגבוהים ובכרטיס המסך החזק, אבל איכות הבנייה מעניקה לו תחושה זולה במקצת והרמקולים החלשים מתקשים לספק חוויית מולטימדיה או גיימינג ראויה לשמה.



ציון:



8.1



4,500



שקל



asus - רמקולים מצוינים ומסך חד



דגם: a1-k52f מעבד: intel core i3 ram: 4gb דיסק קשיח: 320gb במהירות 5,400 סל"ד



>> הדגם שבדקנו אמנם לא הכיל בתוכו את החומרה הנחשקת והחזקה ביותר, אך הוא מעניק רמת ביצועים מוצלחת בהחלט. הרמקולים מפיקים צליל עמוק ועשיר, וביישומי מולטימדיה הם סיפקו לנו הנאה גדולה.



בעת עבודה סטנדרטית בבהירות מסך בינונית ומטה, הצלחנו לסחוט מהמחשב קצת פחות משעתיים עבודה. כשניסינו לצפות בסרט hd התאכזבנו לגלות שהמחשב נפח את נשמתו לאחר שעה ורבע, זמן קצר מאורך הסרט שבו רצינו לצפות. משטח העכבר בעייתי מאוד - רק חלקו המרכזי משמש משטח מגע, וכסנטימטר מכל צד יש משטח לא מנוצל שלעתים מטעה בעת שימוש ללא בחינה מדויקת של גבולותיו.



שורה תחתונה: מחשב מיינסטרים ממוצע ללא חידושים, ובעל סוללה חלשה מאוד. בתחום הביצועים הוא מפגין יכולת גבוהה (למעט גיימינג), והוא הצליח להתחבב עלינו בעיקר בזכות הרמקולים המצוינים שלו והמסך החד.



ציון:



7.8



3,200



שקל



*מחירי המחשבים הם המחירים השכיחים באתר זאפ ומתייחסים לדגמים הספציפיים שנסקרו



כך בדקנו



>> בכתבה זו בדקנו שישה מחשבים ניידים בקטגוריית המיינסטרים של המותגים הנחשבים שהוצעו לצרכן הישראלי ברבעון הראשון של 2011. כולם בעלי מסך בגודל 15.6 אינץ' ומצוידים בסדרת המעבדים החדשה של אינטל core i3 ו-core i5.



כל המחשבים הגיעו עם ווינדוס 7 למשתמש הביתי בגרסת 64 ביט. בדיקת המחשבים נעשתה על ידי צוות אתר - wisebuy המדריך לקניית מוצרי חשמל ואלקטרוניקה באמצעות מדריכי קנייה, סקירות והשוואות מחירים. הציון שוקלל מרמות הביצועים (35%), איכות התצוגה (15%), ניידות ונוחות השימוש (25%), משך פעולת סוללה (15%), עמידות ואבטחה (10%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully