וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחרה חדש לצחי סולטן: יובל בן זאב

ערן אזרן, מאת ערן אזרן

22.3.2011 / 6:48

שלושת הברוקרים המיליונרים של כלל פיננסים, רונן ויסרברג, נאור אל-חי ויובל בן זאב רוכשים עם מאיר דלאל את אנליסט חיתום. הבעיה: השלושה שותפים בחברת כלל ברוקראז', החברה האחות של כלל חיתום, שבה מחזיק צחי סולטן 80%



>> לפני כמה שנים הקימו מאיר דלאל ובית ההשקעות אנליסט חברת חיתום בשם אנליסט חיתום. דלאל החזיק ב-35% מהחברה, ואנליסט החזיק ב-65% ממנה. השותפים קיבלו החלטה על הפעלת מנגנון במבי (buy me buy you), אם ירצו להיפרד. מנגנון במבי מאפשר לכל אחד מהצדדים לפרק את השותפות תוך מתן הצעה לרכישת חלקו של האחר.



באמצע פברואר הפעיל דלאל את מנגנון הבמבי.

אתמול דיווח בית ההשקעות כי דלאל רוכש את חלקו באנליסט חיתום לפי שווי הקרוב להון העצמי של החברה - כ-10 מיליון שקל. דלאל ירכוש את חלקו של אנליסט בחברת החיתום תמורת 6.1 מיליון שקל ויפרע את כל יתרות ההלוואה שהעמיד אנליסט לחברת החיתום. לפי ההודעה, מועד השלמת העסקה צפוי בשבועות הבאים.



אחד הגופים הפיננסיים העומד מאחורי דלאל הוא ג'י.ג'י.אי ניהול השקעות, חברה פרטית בבעלות רונן ויסרברג (50%), יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים ברוקראז' (25%) ונאור אל-חי (25%); ג'י.ג'י.אי שותפה בכלל פיננסים ברוקראז' (40%); ויסרברג ואל-חי הם מנכ"לים משותפים בכלל פיננסים ברוקראז'.



בסיכום שגיבשו ג'י.ג'י.אי ודלאל, נקבע כי לאחר השלמת העסקה עם אנליסט, דלאל יחזיק ב-60% מחברת החיתום וג'י.ג'י.אי תקבל 30% מהמניות. עוד נודע כי שני בעלי עניין נוספים שישולבו במסגרת הגוף החדש, הם איש יחסי הציבור רונן צור וחברת נץ בונדס, שיקבלו כל אחד כ-5% מהון המניות.



לאחר שייחתם הסכם הסופי, ג'י.ג'י.אי תהיה קשורה לשני גופי חיתום: אנליסט חיתום ולכלל חיתום; לאנליסט חיתום - בעקבות העסקה הנוכחית, ולכלל חיתום, מכיוון שכלל פיננסים, המחזיקה גם ב-19.8% בכלל חיתום, שולטת בכלל ברוקראז' (60%) בשיתוף ג'י.ג'י.אי. צחי סולטן מחזיק 80% מכלל חיתום.



למחלקת הברוקראז' של בתי ההשקעות קיים תפקיד מרכזי בעת ביצוע הנפקות: מחלקת הברוקראז' מפיצה את ניירות הערך, שאותם גוף חיתום מבקש להוציא לשוק, ומשווקת אותם לגופים מוסדיים. ואולם בכניסתה של ג'י.ג'י.אי לתחום החיתום יש היגיון נוסף: עבודת החתמים בשנה האחרונה הפכה להיות בעיקר עבודת הפצה - שיווק ומכירה של ניירות ערך חדשים על חשבון החיתום עצמו - כלומר, מתן ערבות לרכישת ניירות ערך.



העסקה מאפשרת לדלאל להגיע לשליטה באנליסט חיתום, ושותפיו רוצים ליהנות מרווחיה. החברה, הנשענת במידה רבה על קשריו ויכולותיו האישיות של דלאל, הרוויחה 6.3 מיליון שקל בינואר-ספטמבר 2010, לעומת 2.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2009. מאז הוקמה, באמצע 2006, חילקה אנליסט חיתום דיווידנד מצטבר של כ-12 מיליון שקל. כמו כן חברת החיתום סיפקה לאנליסט 8% מרווחיו ב-2010. דלאל ציין בעבר כי אנליסט כבר הרוויחה יותר מפי-חמישה על ההשקעה הראשונית בתחום שהסתכמה ב-3 מיליון שקל.



מאיר דלאל ורונן צור סירבו לאשר או להכחיש את הדברים. בנץ בונדס ובג'.יג'י.אי סירבו להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully