וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה למבקר: בדוק המניעים מאחורי התנגדות ח"כים לששינסקי

אבי בר-אלי

22.3.2011 / 7:12

התנועה לאיכות השלטון ועמותת אדם טבע ודין: לבדוק הדיווחים על הלחצים שמופעלים מצדו של חיים כץ (ליכוד)



עמותת אדם טבע ודין (אט"ד) והתנועה לאיכות השלטון פנו אתמול למבקר המדינה, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, בבקשה "לבדוק בדחיפות האם עומדים מניעים פסולים בבסיס התנגדותם של חברי הכנסת להמלצות ועדת ששינסקי". זאת, תוך בדיקת הגורמים עימם נפגשו באחרונה ועימם הם עומדים להיפגש - וכן לבדוק האם התחייבו להתנגד להמלצות הוועדה "והאם התחייבות מעין זו הותנתה בתנאים כלשהם".



במכתב הפנייה מצויינים שמות חברי ועדת הכספים, חברי הכנסת מירי רגב וציון פיניאן (ליכוד), וכן ליה שמטוב ופאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), כמתנגדים להמלצות ועדת ששינסקי - לאחר שהציעו להפחית את ההיטל המקסימלי על רווחי חברות הגז והנפט מ-50% ל-40%.



לטענת העמותות, מדובר בדרישה שמשמעותה אובדן של כ-20 מיליארד שקל מן התקבולים המגיעים לציבור מתגליות מאגר תמר ולוויתן בלבד. זאת, לאחר שנושא הסדרת משק הגז כבר נבחן חודשים בידי ועדה מקצועית - ועל כן "אופן התנגדותם של חברי הכנסת ואי מתן נימוק ענייני להצעתם בדבר הקטנת ההיטל שישלמו חברות הגז מחייב בדיקה מעמיקה לסיבת התנגדותם". לטענת העמותות, אין כל קשר בין מסקנות ועדת ששינסקי לבין שינויים כלשהם במחיר החשמל כאשר נראה כי "כל טענותיהם של חברי הכנסת שגויות ואינן נכונות ועולה החשש כי הם מונעים לכאורה מתוך לחצים כבירים המופעלים עליהם ומתוך שיקולים זרים".



בפנייתן, מצטטות העמותות של הדיווחים האחרונים בכלי התקשורת בהם טען יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד), כי הוא מאוים בשל עמדותיו בעד הצעת החוק, וכן הטענות שהופנו כלפי ח"כ חיים כץ (ליכוד), יו"ר ועד העובדים בתעשייה האווירית המקורב לבעלי ישראמקו קובי מימון, כי הוא מפעיל את כוחו הפוליטי על מנת ללחוץ לכאורה על חברי כנסת מן הליכוד להתנגד להצעת החוק.



לטענת העמותות, השלכות ועדת ששינסקי הגיעו לנקודת הכרעה ולכן "ראוי לוודא שחברי הכנסת מצביעים לטובת הציבור ולא מונעים מאינטרסים שאינם ממן העניין". זאת, כך נטען במכתב, "לאור התופעה המושרשת שבמסגרתה אנשי הון מפילים חיתתם על נבחרי ועובדי ציבור במטרה לשנות את מדיניותם והחלטותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully