וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלנים: כלכלת יפן ככל הנראה תיכנס למיתון - אך תתאושש במחצית השנייה של השנה

סוכנויות הידיעות

22.3.2011 / 8:34

מורגן סטנלי: כלכלת יפן תיכנס למיתון חריף - תרשום נסיגה של 6%-12% ברבעון השני



כלכלת יפן אמנם תסבול מפגיעה בצמיחה ברבעון הנוכחי בעקבות רעידת האדמה, הצונאמי והפסקות החשמל שנגרמו בעקבותיהם, אך תרשום התאוששות במחצית השנייה של השנה - כך עולה מסקר כלכלנים שערכה בלומברג.





לפי הסקר, הכלכלנים חלוקים ביניהם בנוגע לשאלה האם יפן תגלוש למיתון כתוצאה מהאסון וצופים בממוצע צמיחה של 0.4% ברבעון השני של השנה. כלכלני מיזוהו סקיוריטיז העריכו כי כלכלת יפן תיכנס למיתון ללא ספק, בעוד שכלכלני ברקליס קפיטל אמרו כי הכלכלה היפנית לא תרשום צמיחה שלילית באף רבעון.



"הפגיעה באספקת החשמל והיקף הפגיעה בייצור מקשים עלינו להעריך את מידת הנזק", אמר מייקל ביוקנאן, הכלכלן הראשי לאסיה והפסיפיק בגולדמן סאקס. "הנזק יגדל ככל שהחזרת אספקת החשמל לסדרה תתעכב". ביוקנן הוסיף כי למרות החששות, ההשפעה הכלכלית של האסון מחוץ ליפן תהיה מוגבלת והמליץ להמר על עלייה בתשואותיהן של האג"ח הממשלתיות של קוריאה, בשל הערכה כי העלייה במחירי האג"ח הממשלתיות באזור תיבלם הודות להתייצבות המצב ביפן.



ראש ממשלת יפן, נאוטו קאן, התייחס אתמול למשבר הגרעיני ביפן, שאיים לפגוע בצריכה הפרטית במדינה, ואמר כי "ניתן לראות אור בקצה המנהרה". מרבית הכלכלנים נמנעו בינתיים מעדכון של תחזיות הצמיחה היפניות אחרי רעידת האדמה בשל הקושי להעריך את ההיקף המלא של נזקי האסון.



"הון רב נאבד כתוצאה מהאסון, כולל הנפילה במחירי המניות, וזה עשוי לפגוע בכלכלה בטווח הבינוני והארוך", אמר סוסומו קאטו, הכלכלן הראשי ליפן במשרדי קרדיט אגריקול, שהיה פסימי במיוחד וצפה שלושה רבעונים רצופים של נסיגה ביפן. כלכלני מורגן סטנלי, בראשות רוברט פלדמן, העריכו כי התמ"ג היפני יתכווץ ברבעון השני של 2011 בקצב שנתי של 6%-12% וכי הממשלה ביפן תיזום מספר חבילות תמריצים בסך 10 טריליון ין או יותר. "כלכלת יפן תיכנס בשלב הראשון למיתון חריף", העריכו כלכלני הבנק, שהעריך גם כי התמ"ג היפני ייסוג ב-1%-3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully