וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי גיורא איילנד: ראש המוסד לשעבר מאיר דגן מצטרף לקדחת חיפושי הנפט: מונה ליו"ר גינקו

ליאור זנו

22.3.2011 / 10:49

גינקו מתעתדת להתמזג לשלד אוריאלי; מנכ"ל הפועלים לשעבר צביקה זיו יהיה חבר דירקטוריון



חברת חיפושי נפט נוספת מגייסת לשורותיה בכיר לשעבר בכוחות הביטחון: חברת גינקו, השותף הכללי בחברת חיפושי הנפט זרח, הודיעה על מינויו של ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, ליו"ר החברה. בנוסף, תמנה החברה את מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר צביקה זיו לדירקטור בחברה.




המינויים החדשים צפויים במסגרת העסקה הצפויה של מיזוגה של גינקו לתוך השלד הבורסאי אוריאלי. בסוף אפריל צפויה להתכנס אסיפת בעלי המניות של אוריאלי כדי לאשר את עסקת המיזוג לפיה תכניס גינקו את פעילותה לתוך אוריאלי ותקבל 90% ממניות החברה, כאשר 10% יוותרו בידי בעלי העניין הקודמים. זהו ניסיונה הרביעי תוך שנה של גינקו להגיע לבורסה הישראלית, והפעם החליטה להעניק לעצמה שם חדש ולקרוא לחברה, אחרי המיזוג באם יאושר - גוליבר אנרג'י.



כדירקטורים נוספים בחברה ישמשו השר לשעבר ומנכ"ל הבנק לפיתוח התעשי הד"ר רענן כהו וכן יאיר קרני ורמי קרמין, מבלי השליטה בגינקו. ירון מגל, לשעבר מנהל הכספים של חברת החשמל יכהן כדח"צ בחברה.



גינקו חיפושי נפט היא בעלת השליטה בשותף הכללי זרח חיפושי נפט ומחזיקה בכ-5% מיחידות השותפות שלה. כמו כן, זכאית גינקו לתמלוגי על בשיעור של 12.5% מהכנסות זרח ממכירת נפט וגז. גינקו מחזיקה שישה רישיונות יבשתיים והיתר מוקדם עם זכות קדימה בים - "גוליבר". ברישיון "לובה" ו"שחר" באזור ים המלח מחזיקה גינקו ב-100%, וברשיון "אורלי" "צורים" ו-"זרח" מחזיקה החברה בשותפות עם "זרח".



בנוסף לאחזקה הישירה בשותפות "זרח", זכאית גינקו לתמלוגי-על בנכסי הנפט של זרח: 12.5% ברשיון זרח, הכולל את קידוחי צוק תמרור; 10% ברשיון מאיה; 12.5% ברשיון צורים; וכן ב"אורלי" ו"גוליבר" בשיעור של 10%, בנוסף לאחזקה הישירה ברשיונות.



בעלי השליטה בגינקו הם רמי קרמין (27%), יאיר קרני (כ-25%), משפחת חקשורי (19%), משפחת יונס נזריאן (כ-7%) וקבוצת האחים משה ואליהו שושן (כ-8%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully