וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח התפעולי של מליסרון ברבעון - 108 מיליון שקל; עלות השכר השנתית של רוזנבלום - 3.1 מיליון ש'

רם עוזרי

22.3.2011 / 11:40

ההכנסות מדמי שכירות גדלו ב-2010 ב-21% ל-462 מיליון שקל בעקבות רכישת קניוני רמת אביב וסביונים



חברת , שבשליטת עופר השקעות (71%), הגישה את דו"חותיה הכספיים לשנת 2010 ולרבעון הרביעי בה. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-113 מיליון שקל - מעט פחות מהרבעונים הראשון והשני השנה שעמדו על 115 מיליון שקל ומהכנסות הרבעון השלישי שעמדו על 118 מיליון שקל. עלות ההכנסות עמדו על 28 מיליון שקל בדומה לרבעון הראשון והשני והציבו את הרווח הגולמי של החברה על 85 מיליון שקל.







במהלך הרבעון הרביעי רשמה החברה עלייה נוספת של ערך הנדל"ן ב-27.6 מיליון שקל לאחר שערוך של 40 מיליון שקל ברבעון השלישי. במחצית הראשונה של שנת 2010 רשמה החברה ירידת ערך של 68 מיליון שקל, כך שבסך הכל בשנת 2010 לא השתנה שווי הנכסים של החברה.



הרווח מפעולות רגילות של החברה הסתכם ברבעון ב-108 מיליון שקל וממשיך את מגמת ההתאוששות שנרשמה ברבעון השלישי, אז עמד הרווח מפעולות רגילות על 117 מיליון שקל לעומת רווח של פחות מ-100 מיליון שקל בשני הרבעונים הראשונים של השנה יחד. בסך הכל, הגיע הרווח מפעולת רגילות של מליסרון בשנת 2010 ל-324 מיליון שקל.



לאחר מסים והוצאות מימון, עמד הרווח של מליסרון על 55 מיליון שקל - ירידה של 10% לעומת הרבעון השלישי, בו עמדו הכנסות החברה על 60 מיליון שקל, אך גם כאן מדובר בשיפור משמעותי ביחס לרווחים בשני הרבעונים הראשונים של השנה שעמדו על 30 מיליון שקל ביחד.



בשורה התחתונה רשמה מליסרון את הרבעון הטוב ביותר השנה. סך הרווח המיוחס לבעלי המניות של החברה עמד ברבעון הרביעי על 60 מיליון שקל, לעומת 51 מיליון ברבעון השלישי. בסך הכל, הסתכם הרווח המיוחס לבעלי המניות ב-131 מיליון שקל בשנת 2010.



במהלך 2010 כולה הסתכמו ההכנסות מדמי שכירות ואחרות לסך של 462 מיליון שקל לעומת 382 מיליון שקל בשנת 2009 - גידול של כ-21%. ההון העצמי של החברה לא השתנה מהותית במהלך השנה והסתכם בכ- 1.8 מיליארד שקל בסוף 2010, 36% מסך כל מאזן החברה. החברה דיווחה על חלוקת דיבידנדים בסך 30 מיליון שקל לבעלי המניותיה.







עלות השכר של משה רוזנבלום, מנכ"ל החברה, עמדה על 3.1 מיליון שקל. עלות השכר של דוד שגיא, מנכ"ל מתחם הקיריון, הסתכמה ב-1.2 מיליון שקל והשכר של בני כהן, שכיהן כמנכ"ל קניון רמת אביב וקניון סביונים ב-9 החודשים הראשונים של השנה, עלה לחברה 1.1 מיליון שקל.



החברה אמורה להתמזג עם בריטיש ישראל בכפוף לתנאים שהציבה רשות ההגבלים העסקיים: הרשות דורשת כי מליסרון תמכור את הקריון (מרכז הקניות בקרית ביאליק) או הגרנד קניון בחיפה, וכן אחד מהקניונים הבאים: קניון אבנת, הקניון הגדול בפתח תקווה, קניון רחובות, קניון רננים או קניון סביונים. רונית קן קבעה כי יש למכור את הנכסים הללו לצד שלישי שאינו קבוצת עזריאלי, המתחרה הגדולה בענף. ההערכות בשוק הן כי התנאים שהציבה רשות ההגבלים עלולים לטרפד את העסקה ובחברה כתבו בדוחות כי "החלטה סופית על המתווה הראוי למיזוג התאגיד עם בריטיש תתקבל במהלך הרבעון השני של שנת 2011 באופן שיישומה של ההחלטה יחל במהלך הרבעון השלישי לשנת 2011".



ליאורה עופר, יו"ר מליסרון, אמרה כי "חברת מליסרון המשיכה לבסס השנה את מעמדה כאחת מהקבוצות המובילות בישראל בתחום המרכזים ממסחריים בישראל. תוצאות השנה הושפעו מחד מרכישת הקניונים של רמת אביב וסביונים באמצע שנה קודמת ומאידך מכניסת החברה לתהליך נרחב של שיפוצים, שינויים בתמהיל והתאמת חנויות לצורך הכנסת מותגים בינלאומיים ושיפור חזות הקניונים. החברה חתמה השנה על עיסקה לרכישת השליטה בחברת בריטיש ישראל השקעות בע"מ. החברה ממשיכה לשמור על רווחיות ומציגה איתנות פיננסית".



משה רוזנבלום, מנכ"ל מליסרון, הוסיף כי "החברה הצליחה לשמור על שיעורי תפוסה של 93%-100% בקניונים ובבנייני המשרדים בבעלותה, ועם השלמת השיפוצים תחזור רמת התפוסה לשיעור של 100%. איתנותה הפיננסית של מליסרון ואיכותם של נכסיה המניבים יאפשרו לה להמשיך להתמודד בצורה נאותה עם האתגרים העומדים בפניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully