וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HOT במצגת לשוק ההון: "שולטים ב-61% משוק הטלוויזיה - היקף של 3.7 מיליארד שקל"

ערן אזרן

22.3.2011 / 11:49

מידרוג העניקה ל-HOT דירוג של A1 עם אופק "יציב" לגיוס אג"ח של עד מיליארד שקל



פטריק דרהי, בעל השליטה (51.7%) ב-, ממשיך להתקדם לקראת הנפקה של עד מיליארד שקל. חברת מידרוג הודיעה היום כי העניקה דירוג a1 (גבוה) עם אופק "יציב" להנפקה, ובמקביל פירסמה hot מצגת לשוק ההון כחלק ממסע השיווק הכללי לקראת ההנפקה.



hot מתכננת להנפיק איגרות חוב בהיקף שבין 500 מיליון שקל למיליארד שקל. האיגרות בעלות מח"מ של 5-4.5 שנים. במהלך השבועות האחרונים החל דרהי יחד עם יו"ר hot, דקסטר גואי, ברואד שואו (מסע מכירות ושיווק של ההנפקה) בין כל הגופים המוסדיים בישראל. כחלק מהגיוס שיבצע דרהי באמצעות קול-הולדינגס, הוא ככל הנראה התחייב בפני המוסדיים כי יחל בקרוב לחלק דיווידנד מ-hot.



לתמורת ההנפקה לא נקבע עדיין ייעוד ספציפי, אך דרהי זקוק לכסף בעיקר כדי להגדיל את אחזקותיו ב-hot. הגדלת ההחזקות תיעשה על ידי רכישה פרטית של עוד 2% ממניות החברה וכן באמצעות רכישת מניותיהם של אליעזר פישמן ונוני מוזס ב-hot. בסף הכל, מדובר בהשקעה של כ-950 מיליון שקל. הערבות לחוב שיגויס תהיה מניות hot, ומי שיובילו את מהלך הגיוס הן לאומי פרטנרס וכלל חיתום.



הדירוג של מידרוג מתבסס על כך שחברת הכבלים הישראלית לא תחלק דיבידנד בשנים הבאות במידה שהיחס בין התזרים ממקורות פעילות (ffo) לבין החוב הפיננסי יהיה נמוך מ-25%. "החברה נהנית ממיצוב פיננסי גבוה יחסית, הנתמך בצמיחה מתמשכת בהכנסות תוך שיפור ברווחיות בשנת 2010", כתבו במידרוג. "לחברה יכולת להשבת רווחים גבוהה ובסיס לקוחות רחב וכפועל יוצא - תזרימי מזומנים חזקים ויציבים בשנים האחרונות, בעלי נראות גבוהה יחסית, בטווח הזמן הקצר והבינוני".







בנוסף, מציינים כלכלני מידרוג כי קיים שיפור בהכנסה הממוצעת מלקוח (arpu) וכן שרמת המינוף של החברה נמוכה יחסית לחברות בענף התקשורת. הכלכלנים מדגישים בסקירה כי לחברה נקבעו אמות מידה פיננסיות עדכניות במסגרת הסכם מימון עם הבנקים בהן עומדת החברה, וכן כי הן נתמכות ברמת הנזילות הגבוהה שלה.



בתוך כך, פירסמה היום hot מצגת לשוק ההון, כחלק ממסע השיווק הכללי, בה היא מציגה את אסטרטגיית החברה לשנים הבאות: "בכוונתה להיות קבוצת התקשורת המובילה בישראל, שמספקת ללקוחות את כל השירותים בצורה מאוחדת - בכל זמן, בכל מקום עם תוכן מוביל ובעזרת הטכנולוגיה המתקדמת ביותר".



במצגת פירסמה hot את נתוני התפלגות שוק התקשורת בישראל, המוערך בכ-31 מיליארד שקל: 55% מכלל הכנסות השוק הן בשוק הסלולר; 12% - תחום הטלוויזיה והשידורים; 13% - שירותי אינטרנט (isp); ו-20% - תשתית לאינטרנט. בין כלל התחומים, hot פועלת בשניים עיקריים: שוק בשווי 3.7 מיליארד שקל לטלוויזיה, שבו מתחלק נתח השק בין 61% ל-hot והשאר ל-yes; שוק תשתיות האינטרנט - שבו ל-hot דריסת רגל של 19%, לבזק -72% ולאחרים - 10%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully