וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתשים השקיעה ב-4 השנים האחרונות כ-300 מיליון דולר בהגנת הסביבה

אורה קורן

22.3.2011 / 12:17

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה: "החברות הרוויחו בעבר על חשבון הציבור ועכשיו הן מיישרות קו"



מכתשים אגן השקיעה בארבע השנים האחרונות כ-300 מיליון דולר בהגנת הסביבה, כך אמרה היום מיכל ארלוזורוב, סמנכ"לית ויועצת משפטית, מזכירת החברה בכנס סביבה 2020 הנערך בתל אביב.



"חרף העובדה שמכתשים אגן היא חברה גלובלית, מחצית מהזמן הניהולי שלי ושל הסמנכ"לים מוקדש לאיכות סביבה", אמרה ארלוזורוב. "זה לא רק משאבים כספיים עצומים אלא זמן ניהולי. החברה השקיעה 70-80 מיליון דולר בשנה בארבע השנים האחרוניות בשמירת הסביבה", הוסיפה.



אשר גרינבאום, משנה למנכ"ל אמר, כי החברה השקיעה 100 מיליון דולר בשנה בשנים האחרונות בשמירת הסביבה, והשקעות אלה יימשכו בחמש השנים הבאות.



לדבריו, ההכרה בצורך בהשקעה בסביבה נבעה לפני שנים מלחצי לקוחות בחו"ל. "אנחנו מוכרים את רוב המוצרים ללקוחות במדינות מפותחות שיודעות להבחין בין ספקיות טובות יותר ופחות. אף אחד לא מוכן להסתכן ולקנות מחברות שהאספקה ממנה יכולה להיות מוטלת בספק מסיבות סביבתיות", אמר גרינבאום.



אלונה קארו שפר, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה אמרה כי "ההשקעות הגדולות לא מזכות את החברות בפרס. הן הרוויחו בעבר על חשבון הציבור ועכשיו הן מיישרות קו". לדבריה, לא יהיו קיצורי דרך לתעשייה בדרישות המשרד בתחום הסביבה. "אנחנו בפיגור של 20 שנה. בישראל ימצאו את הדרך לסגור את הפערים גם בנושאים סביבתיים".



גרינבאום אמר כי הגיע הזמן להפסיק את הצווים האישיים נגד מנהלי חברות, כתמריץ להגן על הסביבה. "לא נכון להעמיד לדין אישי מנכ"לים, אנחנו מנסים לשנות את החוק הזה. הוא לא מתאים למצב בו אנחנו נמצאים כיום", אמר גרינבאום. קארו השיבה כי מדובר בתמריץ שהוכיח עצמו כטוב ביותר ואין סיבה לוותר עליו.



לדבריה, "במדינת ישראל, כשהנושא הסביבתי לא בראש סדר העדיפויות של אף אחד, שאנשים מבינים את שפת הכוח, ואנחנו רואים את התוצאות הטובות של הצווים האישיים".



ארלוזורוב הסכימה עם גרינבאום ואמרה כי כשאנשים חיים עם חרב על הצוואר זה קשה, לכן הצווים האישיים יעילים. "הבעיה היא עם דרג הביניים, לא המנכ"לים. אותו דרג ביניים מוצא עצמו תחת חרב אכיפה פלילית, אלה חיים מאוד מורכבים. ניתן להפעיל אכיפה יעילה גם מבלי לקחת את זה להליך פלילי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully