וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שראל: "בנק ישראל מתחיל להבין שבעיית האינפלציה רצינית יותר ממה שהעריך"

רם עוזרי

22.3.2011 / 14:46

הכלכלן הראשי של הראל: שיעור עליית המדד באפריל יהיה 1.2%; האינפלציה של 12 חודשים אחורה ביוני: 5%



לפני חודש וחצי דיברו בבנק ישראל על אינפלציה של 2.5% בשנת 2010. כולם מבינים היום, כולל בנק ישראל, שזה לא ריאלי". כך אומר היום ד"ר מיכאל שראל, ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל. "בנק ישראל מתחיל להבין שיש לו בעיה רצינית יותר ממה שהעריך בעבר". לאור זאת, אומר שראל, יש סיכוי גבוה להעלאת ריבית נוספת של בנק ישראל.



היום פירסם בנק ישראל נתונים המצביעים על עלייה משמעותית בציפיות לאינפלציה במשק. הציפיות לאינפלציה הנגזרות משוק ההון קפצו מרמה של 3% בדצמבר ו-3.3% בינואר לרמה של 3.8% בחודש פברואר ובנתון השוטף. בממוצע תחזיות של בנקים מסחריים וחברות ייעוץ כלכלי המפרסמים את תחזיותיהם באופן סדיר לא באה לידי ביטוי הקפיצה הזו, והציפייה לאינפלציה נותרה קרובה מאוד לרף העליון של יעד בנק ישראל ברמה של 3.1%.



"מנתוני הצמיחה והאינפלציה האחרונים עולה תמונה של משק שסובל מהתחממות-יתר עם צמיחה מהירה מאוד וכתוצאה מכך, נוצרים לחצי אינפלציה. בנוסף, הצטרף ללחצי האינפלציה גם גל של התייקרויות שמקורו בעליית מחירי הסחורות בעולם". מוסיף שראל. לדבריו, עלייה של 0.3% במדד פברואר היתה "מעבר לכל התחזיות", כאשר מדד המחירים הסיטוניים ללא דלקים עלה בשיעור חד של 1.1% ומחירי הדירות בבעלות עלו ב-0.9% והשלימו עלייה של 16% ב-12 החודשים האחרונים.



שיעור האינפלציה במהלך 12 החודשים האחרונים, אשר כבר עתה עומד על 4.2%, גבוה בהרבה מהגבול העליון של יעד האינפלציה. להערכת שראל, שיעור זה עוד צפוי לעלות בחודשים הקרובים ולהגיע בחודש מאי או יוני לרמה של 5%. באפריל הקרוב מעריך שראל כי שיעור עליית המדד יעמוד על 1.2%. "גורמים עונתיים מביאים לכך שמדד אפריל הוא בדרך כלל גבוה, ברמה של 0.8%-0.9. השנה השינוי יהיה גבוה אפילו יותר", חוזה שראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully