וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל: עוד רבעון של תוצאות חלשות למליסרון; התחרות המתעצמת במיוחד בצפון הארץ פוגעת בהכנסות

TheMarker Online

22.3.2011 / 15:06

ממליצים על מליסרון בהמלצת "החזק"



טרום אסיפות בעלי המניות של מליסרון ובריטיש ישראל בסוף החודש לקראת אישור העברת השליטה, מליסרון מציגה תוצאות מאכזבות לרבעון הרביעי. להלן התייחסות מגדל שוקי הון:







ירידה בהכנסות וב-noi - קיטון של כ-5% בהכנסות שכר הדירה ודמי הניהול לעומת הרבעון המקביל ושל כ-4% לעומת הרבעון הקודם. "ה-noi עמד על כ-85.2 מיליון שקל, נמוך מאוד מצפיותינו ל-88 מיליון שקל", אומר אדר עציוני, אנליסט הנדל"ן של מגדל שוקי הון. "מדובר על קיטון של כ-7% לעומת הרבעון המקביל ויציבות לעומת הרבעון הקודם (כאשר יש לקחת בחשבון כי ב-q3 הוצאות האחזקה והתפעול היו גבוהות עונתית בכ-5 מיליון שקל)."



שיפוצים ושדרוג חנויות עקב שינויי תמהיל שוכרים בקניונים בכדי להתמודד עם התחרות המתעצמת (במיוחד בקריון), ממשיכים ללחוץ מטה על שורת ההכנסות. "למרות שחזינו כי יחול שיפור בשורת ה-noi ב-q4, הירידה הרציפה מאז הרבעון הרביעי של 2009 נמשכת. מפילוח נכסים מרכזיים, עולה כי מורגש המשך שיפור קל בביצועי קניון רמת אביב ורננים והמשך חולשה בקריון (כולל ירידה בתפוסות) ובסביונים."



עלייה בשווי ההוגן - גידול של כ-28 מיליון שקל בשווי הנכסים, בעיקר עקב עליית שווי של כ-2.5 מיליון שקל ברננים, כ-21 מיליון שקל בקניון רמת אביב ושל כ-9 מיליון שקל בקריון. עיקר העלייה נובעת מירידת שיעורי ההיוון.



ירידה ב-ffo – "עמד על כ-41 מיליון שקל, נמוך מאוד מציפיותינו לכ-54 מיליון", אומר עציוני. "מדובר על ירידה של כ-22% לעומת הרבעון המקביל והקודם."



תזרים ודיבידנד - תזרים המזומנים ברבעון רשם קיטון של כ-15% לעומת הרבעון המקביל ועמד על כ-74 מיליון שקל, בדומה לרבעון קודם. בהתאם למדיניות, החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד של 30 מיליון שקל שישולם ביום 13.4.11 (קובע 31.3) תשואת דיבידנד נוכחית של כ-6.25%. רמת המינוף הנוכחית של החברה עומדת על כ-46%.



"לסיכום", אומר עציוני, "טרום קיום אסיפות בעלי המניות בדבר העברת השליטה בבריטיש ישראל לידי מליסרון והכוונות לקראת מיזוג מלא בין החברות בהמשך, מליסרון מציגה עוד רבעון של תוצאות חלשות, כאשר גם ה-noi וגם ה-ffo היו נמוכים מאוד מציפיותינו."



החברה משקיעה משאבים בשיפוצים ושדרוג חנויות לטובת שינויי תמהיל שוכרים בקניונים בכדי להתמודד עם התחרות המתעצמת, במיתוג הנכסים והכנסת מותגים בינ"ל, אולם השפעת האחרונים לא צפויה בטווח הקצר. בעוד שמורגש המשך שיפור קל בביצועי קניון רמת אביב ורננים, מנגד בולטת החולשה בקריון (כולל ירידה בתפוסות) וגם בקניון סביונים.



"בהסתכלות על יחסי ההחלפה הצפויים בעסקת המיזוג המתוכננת, 2 המניות נסחרות הבוקר בשווי הוגן, כאשר בריטיש נסחרת מתחת לרמת ה-14 שקל למניה שנקבעה למקרה של עסקה במזומן", מסביר עציוני. "אנו סבורים כי בריטיש עדיפה כיום להחזקה מבין השתיים, שכן היא צפויה להמשיך להציג תוצאות חזקות וצמיחה עקבית לעומת סטגנציה במליסרון. לפיכך, אנו מעריכים כי קיימת סבירות די טובה בהמשך לשינוי יחסי ההחלפה ומחיר המינימום במיזוג (אשר צפוי רק ב-q3, לטובת בריטיש.)"



"אנו ממליצים על מליסרון בהמלצת 'החזק' כאשר לאחר אסיפות בעלי המניות של שתי החברות לעניין מכירת השליטה, נפרסם הערכות שווי בהתאם", מסכם עציוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully