וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם בין בנק לאומי לחברת לקסן: מלון הנסיכה ימשיך לפעול בחודשים הקרובים במתכונת הנוכחית

הילה רז

22.3.2011 / 16:43

הסכם חסוי שהושג בין הצדדים הוגש היום לשופט איתן אורנשטיין מבית המשפט המחוזי בתל אביב



מלון הנסיכה ימשיך לפעול במתכונתו הנוכחית בחודשים הקרובים - כך עולה מהסדר ביניים אליו הגיעו בנק לאומי ובעלי המלון, חברת לקסן שבבעלות אלכסנדר טסלר. הסכם חסוי שהושג בין הצדדים הוגש היום לשופט איתן אורנשטיין מבית המשפט המחוזי בתל אביב.



ביום חמישי שעבר הגיש בנק לאומי לבית המשפט בקשה למנות כונס נכסים זמניים למלון הנסיכה באילת לאחר חוב של החברה המפעילה כלפיו בסך של כ- 200 מיליון שקל.



הבנק טען כי במשך תקופה ארוכה הוא ניסה לגבות את חוב החברה כלפיו, להגיע להסדר ופתרון עם החברה אך המגעים לא צלחו. לפיכך, הבנק העמיד את האשראי לפירעון מיידי ובמסגרת זו ביקש למנות כונס נכסים זמני למלון ולקרקע המשועבדים לו על מנת למוכרם למרבה במחיר. השופט החליט ביום חמישי כי יתקיים דיון במעמד הצדדים היום (שלישי). אורנשטיין הורה כי לא ייערך שינוי בפעילות המלון, אסר על ביצוע העברת זכויות כלשהי ברכוש המלון וסטייה ממהלך פעילות העסקים השוטפת של המלון.



חברת לקסן, המחזיקה במלון, נוסדה ב-1986 ומשרדיה ממוקמים בתל אביב. בעליה של החברה, אלכסנדר טסלר, הוא יהודי שמתגורר בגרמניה. לחברה חמישה חשבונות בבנק לאומי בתל אביב ובאילת. חוב החברה הכולל לבנק, בחמשת חשבונותיה השונים נצבר לאחר שהחברה נטלה מהבנק אשראים והלוואות לצורך ניהול מלון הנסיכה. הלוואות והאשראי מוחזרו מספר פעמים לבקשת החברה.



הבנק ציין, באמצעות עו"ד אהרן מיכאלי ואלי זהר ממשרד מ.זליגמן ושות', כי החברה שיעבדה לו נכסים הכוללים את המלון באילת וכן נכסי נדל"ן בתל אביב ובהם פרויקט חוף הים דניאל בתל אביב.
לשיטת הבנק, הוא נהג עם החברה באורח רוח למרות החובות העצומים שצברה והפרת כל התחייבויותיה כלפי הבנק. "אלא שהחברה לא קיימה את ההתחייבויות שנתנה, לא פרעה את חובותיה, וההצעות שהביאה בפני הבנק לכפר על הפרותיה הנמשכות לא היוו פתרון ראוי בשים לב למצבת החובות האדירה שצברה".
הבנק הודיע לחברה כבר ב-2009 כי אם לא תפרע את חובותיה באופן מיידי הוא יפעל למימוש הבטוחות ומינוי כונס נכסים למלון.



לקסן מיוצגת על ידי עו"ד איתי גפן ועפר פליישר ממשרד גורניצקי ושות' טענה כי היא מחזיקה בנכסים ששווים עולה עשרות מונים על יתרת החוב לבנק לאומי שנקט בצעד אגרסיבי ומיותר. לטענתם ביכולתה של "לקסן" לעמוד בהתחייבויותיה לבנק ללקוחותיה וספקיה להמשיך לנהל את המלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully