וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות השביתה: הנהלת חיפה כימיקלים הודיעה לעובדים להישאר בבית ולא להגיע לעבודה

חיים ביאור

22.3.2011 / 17:03

ההנהלת נימקה את החלטתה בכך שהשביתה הפתאומית שהעובדים קיימו גרמו נזק למכונות



הנהלת חברת חיפה כימיקלים צפון החליטה להגיב בתקיפות על השביתה בת יום אחד שקיימו אמש העובדים, במסגרתה הם שיתקו כליל את היצור במפעל. ההנהלה הודיעה לעובדים להישאר בבתיהם ולא להגיע למפעל, עד להודעה חדשה.



ועד עובדי חיפה כימיקלים צפון, בראשות אלי אלבז, החליט על השביתה, במחאה על מה שהגדיר כ"התחמקות הנהלת החברה מלקיים עמנו משא ומתן לקראת חתימה על הסכם שכר קיבוצי חדש, שיחליף את ההסכם הקודם".



הנהלת חיפה כימיקלים צפון, שבבעלות ג'ולס טראמפ, נימקה את החלטתה לסגור את שערי המפעל בפני העובדים בכך שהשביתה הפתאומית שהעובדים קיימו גרמו נזק למכונות ועל כן דרושים ימים אחדים כדי להחזיר את המכונות למצבן הקודם.



לדברי בכיר בחברה, בין היתר נוצר צורך לפנות פסולת שהצטברה במכונות עקב הדממתן. הוא לא ידע לאמר למשך כמה זמן המפעל יהיה סגור בפני העובדים וגם לא התחייב שהעובדים יקבלו את שכרם עבור הימים בהם ייאלצו להישאר בבתיהם.



בתגובה למהלך של ההנהלה אמרה נציגת העובדים, עו"ד סיגל פעיל, כי "הנהלת החברה נקטה פעולה חריגה בקיצוניותה במטרה להפעיל לחץ על העובדים כדי שיישברו ויחדלו ממאבקם הצודק למען הסכם שכר חדש שישפר את תנאי העסקתם. מדובר בעובדים התלויים מאוד בפרנסתם הזעומה וההנהלה מנסה שירעבו ללחם ושישארו ללא כל מקור פרנסה. ההנהל נוקטת מעין השבתת מגן כדי לא לשלם לעובדים שכר".



בינתיים מחריף המשבר בין עובדי חיפה כימיקלים צפון לבין ההסתדרות. לאחר שהעובדים החליטו להפסיק את חברותם בהסתדרות ולעבור לארגון המתחרה כוח לעובדים, סילקו אתמול חברי ועד העובדים את נציג ההסתדרות במרחב חיפה, אריה זולא, שנכנס לשטח המפעל במגמה להחזיר את העובדים אל ההסתדרות.



בתגובה הפיצה ההסתדרות איגרת לכל עובדי החברה בה היא אומרת כי בתום משא ומתן ארוך היא עמדה לחתום על הסכם שכר המיטיב משמעותית את תנאי ההעסקה במפעל והכולל תוכנית לפרישה מרצון של עובדים ותיקים בתנאים אטרקטיביים וכמו כן הקמת קרן לחלוקת מלגות ללימודים.



לטענת ההסתדרות "הוועד לא הסתפק בהבנות שגובשו עם ההנהלה והעלה דרישות מופרזות ולא ריאליות, דבר שטירפד את השלמת ההסכם". עוד טוענת ההסתדרות כי "גורמים אינטרסנטיים ויועצים חיצוניים דחפו את העובדים להתנתק מההסתדרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully