וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה מבקשת צו מניעה שיאלץ חלק מהעובדים הסוציאליים לחזור לעבודה

חיים ביאור

22.3.2011 / 19:06

בבקשה שהגישה המדינה מצוטט יו"ר ההסתדרות עופר עיני: "הגעתי למסקנה שלא ניתן לקבל יותר"



המדינה עתרה היום לבית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב בבקשה שיורה לעובדים הסוציאליים המועסקים במשרדי הממשלה להפסיק את השביתה ולחזור לעבודה מלאה.



הבקשה היא להחזרתם לעבודה רק של כ-1,600 העובדים הסוציאליים המועסקים במשרדי הממשלה, כגון משרד הבטחון והביטוח הלאומי. הבקשה אינה נוגעת לרוב הגדול של העובדים הסוציאליים, המועסקים במחלקות הרווחה של הרשויות המקומיות, במערכת הבריאות ובעמותות.



העובדים הסוציאליים שובתים כבר כמעט שלושה שבועות למרות שיו"ר ההסתדרות, עופר עיני, השיג בשבוע שעבר עבורם הבנות עם נציגי האוצר ולפיהם שכרם יועלה ב-25% בממוצע, בארבע פעימות. למרות ההבנות, חברי המרכז של איגוד העובדים הסוציאליים החליטו ברוב קולות לא להסתפק בהן להמשיך בשביתה בדרישה לשיפורים נוספים בתנאי השכר וההעסקה של העובדים.



בבקשה שהגישה המדינה מצוטט יו"ר ההסתדרות עיני, שאמר בראיונות לתקשורת בהתייחסו להחלטת איגוד העובדים הסוציאליים שלא להסתפק בהבנות שהשיג ולהמשיך בשביתה: "מישהוא (העובדים הסוציאליים) איבד פרפורציות. השגנו תוספת של 25%, תוצאה שאני גאה בה. הגעתי למסקנה שלא ניתן לקבל יותר, גם אם נשבות עוד חודש חודשיים, נגיע לאותה תוצאה. כל יום שעובר, הציבור החלש שזקוק לעובדים הסוציאליים סובל".



המדינה מצטטת בבקשה גם את דבריו של יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים יצחק פרי, שאמר בראיון עמו: "התוספת שהשגנו גבוהה פי שלושה וחצי לעומת מה שקיבלו כלל עובדי המגזר הציבורי. בהסכם הקודם עליו חתמנו ב-94' קיבלו רק פי 2 לעומת כלל עובדי המגזר הציבורי".



המדינה מציינת בפנייתה שהעובדים הסוציאליים ממשיכים בשביתתם למרות הסכם העקרונות אליהם הגיעו נציגיהם עם משרד האוצר ב-16 במארס. "משמעות השביתה היא היעדר יכולתה של המדינה לטפל במגזרים החלשים, ובכלל זה ילדים ובני נוער בסיכון, השירות למען הילד, אוכלוסיות במצב סיכון ושירותי השיקום הנפשי והפיזי", נכתב בבקשה.



החלטת המדינה להגיש בקשה לצו מניעה להפסקת השביתה נודעה לחברי מרכז איגוד העובדים הסוציאליים בעת שהיו מכונסים בבית ההסתדרות כדי להחליט על המשך המאבק נגד האוצר בדרישה להכניס שיפורים להסכם העקרונות שהשיג עיני. עקב כך, הישיבה התפזרה ללא החלטה. בזמן הישיבה הפגינו מול בית ההסתדרות 300 עובדים סוציאליים בדרישה שחברי המרכז "יגלו נחישות מול האוצר ולא יעזו לחשוב אפילו על התקפלות". בשעות הערב אירגנה סיעת עתידנו, הפועלת כאופוזיציה להנהגה הקיימת של שאיגוד העובדים הסוציאליים, הפגנה של מאות עובדים סוציאליים ברחבה שליד מוזיאון תל אביב.



הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, אמר אתמול: "בית הדין מסוגל להוריד את העובדים הסוציאליים מהעץ ולהחזיר את השפיות להתנהלות שלהם. לא ננהל עמם שום מו"מ על שינויים בהסכמות שהושגו, אלא רק עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני ועם יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אבי ניסנקורן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully