וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקסטקום תקים מתקנים סולאריים בינוניים לערבה פאוור תמורת 20 מיליון שקל

שלי אפלברג

22.3.2011 / 19:20

סמנכ"ל נקסטקום: "התהליך הרגולטורי ארוך ומייגע, אנו ממתינים 10 חודשים וצבר ההזמנות עלול להפגע"



נקסטקום אנרג'י, החברה הבת של , תקים עבור ערבה פאוור מערכות סולאריות על גגות קיבוצים שונים בנגב בהיקף של 20 מיליון שקל - כך הודיעה הבוקר החברה. מניית נקסטקום עלתה ב-2.5% במחזור דליל במיוחד של 3,000 שקל היום בבורסה.



על פי ההודעה, נבחרה נקסטקום אנרג'י כקבלן ה-epc (תכנון, הקמה ומסירה) למערכות פוטו-וולטאיות בינוניות, לפרויקט של ערבה פאוור. בהתאם להבנות המסחריות שנקבעו בין הצדדים, חברת נקסטקום אנרג'י תהיה אמונה על תכנון המערכת הסולארית, אספקת הציוד לפרויקט וכן תעניק לו שירותי תפעול וניהול בשנותיו הראשונות.



גודל הפרויקט מוערך ב-1.5 מגה וואט - ויאפשר לספק חשמל לכ-2,000 בתי אב. חברת ערבה מייעדת למכור את החשמל שתייצר באמצעות אנרגיית השמש לחברת חשמל, ההכנסות וצופה הכנסות של כ-2.3 מיליון שקל בשנה למשך 20 שנים. הצדדים מחכים לאישורי הרשויות הרלוונטיות, ובראשן רשות החשמל, לחתימת הסכם מפורט וסופי.



"במהלך השנה האחרונה אנו מטפלים בנושא הרגולטורי לפרויקט מול הרשויות השונות, לצערנו התהליך ארוך ומייגע עקב העובדה כי רשות החשמל מוצפת בלא מעט בקשות לאישורים" אמר היום קובי בלסיאנו סמנכ"ל פיתוח עסקי בנקסטקום, והוסיף כי "בתחילת הפרויקט הובהר לנו כי מרגע ההגשה אנו אמורים לחכות עד 3 חודשים לקבלת אישור, אך אנו ממתינים כבר למעלה מ-10 חודשים. עובדה זאת פוגעת בחברה לא מעט, כי נערכנו לביצוע צבר הזמנות הקיים כבר לשנת 2011".



מדינת ישראל הציבה יעד כי בשנת 2020 יופק 10% מהחשמל במדינה על ידי אנרגיה סולארית. כל מתקן פוטו וולטאי לייצור חשמל (בעל הספק מותקן העולה על 50 קילו וואט), זקוק לרישיון. יש להציג לרשות החשמל עמידה בשורה של אבני דרך, הכוללת תוכנית מימון, ולהוכיח כי הקרקע עליה החברה מתעתדת להקים את המתקן נמצאת בבעלותה. אחרי קבלת הרישיון הקבוע תחתום החברה על חוזה ל-20 שנה עם חברת החשמל, בתעריף שהינו בהתאם למכסה אליה הצליחה להגיע.



לרשות החשמל הוגשו עד היום כ-661 בקשות לקבלת רשיונות, אך עד כה אושרו 57 רישיונות. רישיונות מותנים נוספים נמצאים עדיין בשלבי אישור, ובקשות אחרות לרישיונות לא הוגשו לפי אמות המידה הנדרשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully