וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן מאבק טייקונים על רכישת חברת התקליטים וורנר מיוזיק: חיים סבן מוזכר כאחד הרוכשים האפשריים

סוכנויות הידיעות

22.3.2011 / 19:41

רוכשים אפשריים נוספים הם אילי ההון רון ברקל, לן בלווטניק ופויו זבלדוביץ'



המכרז למכירת חברת התקליטים וורנר מיוזיק גרופ (wmg), שבשליטת אדגר ברונפמן הבן, נכנס לשלב השני שלו, מה שמקרב את האפשרות כי החברה תימכר בשלמותה, דיווח אתמול אתר cnbc. כמה קבוצות מסתמנות כרוכשות אפשריות לוורנר מיוזיק, דיווח cnbc, בהן חברות תקליטים אחרות כמו סוני מיוזיק ו-bmg, וחברות השקעה פרטיות כמו kkr, אייפקס ואפולו. עוד הוזכרו כרוכשים אפשריים אילי הון ומדיה כמו חיים סבן, רון ברקל ולן בלווטניק. "פייננשל טיימס" דיווח כי גם פויו זבלדוביץ', איל הנדל"ן היהודי-בריטי, הגיש הצעת רכש לחברה.



חברת ההשקעה הפרטית kkr וענקית המוסיקה bmg שוקלות להגיש הצעת רכש משותפת, לאחר שהצעת הרכש שהגישה לחטיבה אחת בלבד של החברה, זרוע ההוצאה לאור וורנר/שאפל, נדחתה. "פייננשל טיימס" דיווח כי הצעה כזו הוגשה, בשווי 2.8 מיליארד דולר. עם זאת, מקור המקורב לחברות ציין כי טרם התקבלה החלטה בנושא.




הצעה לרכישת החברה בשלמותה, הוגשה על ידי חברת הייעוץ וההשקעות יוקאיפה של רון ברקל, איל ההון שהיה בעבר ממקורביו של נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון, עד שזה החליט לנתק את קשריו עימו כאשר אשתו הילארי קלינטון הכריזה על כוונתה להתמודד על נשיאות ארה"ב. הצעתו של ברקל, לפי דיווחים, זכתה בתמיכתו של שון פרקר, ממייסדי נאפסטר ופייסבוק, לדברי מקור המקורב לתהליך ל-cnbc.



לפי הערכות, רוכשים אפשריים נוספים הם האוליגרך הרוסי לן בלווטניק, שמחזיק במניות וורנר, וכן איל המדיה הישראלי לשעבר חיים סבן (ידיד נוסף של קלינטון), באמצעות חברת ההשקעות שלו, סבן קפיטל גרופ. חברות השקעה פרטית נוספת, בהן פלטינום אקוויטי, אייפקס פרנטרס ואפולו מנג'מנט הוזכרו אף הן כרוכשות פוטנציאליות, כמו גם חברת התקליטים סוני מיוזיק.



קבוצת חברות ההשקעה הפרטית ובראשה ברונפמן, הוציאו את וורנר מיוזיק להנפקה ב-2005, אך עדיין מחזיקים ביותר ממחצית החברה יחדיו, ושולטים בדירקטוריון. עם זאת, רצונן של חברות ההשקעה הפרטית ביין קפיטל ותומס ה. לי פרטנרס למכור את העסק אותו רכשו יחד עם ברונפמן ב-2004 הוביל לקיום מכרז למכירת החברה.



הקבוצה רכשה את וורנר מיוזיק מידי טיים וורנר ב-2004, תמורת 2.6 מיליארד דולר. ברונפמן מונה למנכ"ל החברה, וגייס את ליאור כהן מחברת יוניברסל מיוזיק המתחרה, שם עמד בראש חטיבת איילנד דף ג'ם. במאי 2005 הנפיקה הקבוצה את החברה לציבור, בניסיון להשיב לעצמה במהרה את ההשקעה, וגייסה 554 מיליון דולר. שווי השוק של החברה בעת ההנפקה היה כ-2.4 מיליארד דולר, נמוך מכפי שקיוו. שווי השוק הנוכחי של וורנר מיוזיק עומד על כ-840 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully