וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: בעיות באנרגיה גרעינית, נפט ופחם יביאו לזינוק בביקוש העולמי לגז טבעי

ניו יורק טיימס

22.3.2011 / 20:31

"בחישוב סיכון מול תועלת, הגז הטבעי מנצח בנוק-אאוט את שאר מקורות האנרגיה"



הביקוש העולמי לגז טבעי צפוי לזנק על רקע בעיות הכרוכות במקורות אנרגיה מתחרים, מעריכים אנליסטים. הבעיות החמורות בתחנת הכוח הגרעינית ביפן העלו מחדש ספקות לגבי בטיחותה של אנרגיה גרעינית. חיפוש הנפט במפרץ מקסיקו טרם חודש מאז דליפת הנפט בקידוח התת-ימי של bp בשנה שעברה והאטרקטיביות של תחנות כוח מבוססות פחם נפגעה עקב תרומתם הגדולה לשינויים אקלימיים.




בה בעת, הגז הטבעי הצליח להתגבר על שתי משוכות גדולות - תנודתיות רבה של המחירים ובעיות אספקה - הודות לגילויים חדשים של גז טבעי בארה"ב וברחי העולם אשר הגדילו באופן משמעותי את העתודות, והודות לעובדה שמחירי הגז הטבעי היו נמוכים יחסית במהלך השנתיים האחרונות.



עדיין מוקדם מדיי מכדי לקבוע בוודאות שהאירועים ביפן יבלמו את מגמת ההתאוששות של האנרגיה הגרעינית ותביאו לזינוק בביקוש לגז טבעי. עם זאת, לאור העבודה שהביקוש העולמי לאנרגיה צפוי לצמוח בשיעור דו-ספרתי בעשורים הקרובים, אנליסטים מעריכים כי צפויה גאות בביקוש לגז טבעי. לאור התגברות החששות ביחס לאנרגיה גרעינית וההגבלות על פליטות גזי חממה, אנליסטים של סוסייטה ז'נרל הכתירו את הגז הטבעי בתור מקור אנרגיה של "חוסר ברירה".



"בסופו של יום, כאשר בוחנים את משוואת הסיכון מול תועלת, הגז הטבעי מנצח", אמר הכלכלן לורנס גולדשטיין מהקרן למחקר מדיניות אנרגיה (eprf). "הוא מנצח בנוק-אאוט".



השווקים הפיננסים כבר החלו לגלם את ההתעניינות המחודשת בגז טבעי במחירים. מאז האסון ביפן, נפלו מחירי האורניום ב-30%, ואילו מחירי הגז הטבעי באירופה ובארה"ב עלו בכ-10%. "הגז הטבעי הוא המלך", אמר ג'ון רו, יו"ר אקסלון, חברת האנרגיה הגרעינית הגדולה בארה"ב, במסגרת פאנל שנערך החודש במכון ליזמות אמריקאית (aei).



הערכה זו זכתה לחיזוק בשבוע שעבר עם פרסום דו"ח של bipartisan policy center ו-american clean skies foundation, אשר צופה כי צריכת הגז הטבעי צפויה לגדול הודות לשפע מקורות האספקה החדשים שהתגלו, בין השאר בארה"ב, אשר צפויים להבטיח כי המחירים יישארו נמוכים באופן יחסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully