וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צחי סולטאן נפגש הערב עם מנהלי כלל ברוקראז' להסטת ההשקעה מדלאל לכלל חיתום

ערן אזרן

22.3.2011 / 21:00

לא ידועות תוצאות הפגישה; הבוקר פורסם כי מנהלי הברוקראז' ישקיעו בחברת החיתום של מאיר דלאל



לאחר שהבוקר נחשף ב-themarker כי מנהלי כלל ברוקראז' של כלל פיננסים - רונן ויסברג, נאור אל-חי ויובל בן זאב - ישקיעו בחברת החיתום של מאיר דלאל, מתברר שנערכה הערב פגישה בן שלושת המנהלים הבכירים לבין בעל השליטה בכלל חיתום, צחי סולטאן (80.2%). תוכן הדברים בישיבה אינו ידוע, אך לא מן הנמנע שבמסגרתה ניסה סולטאן לשכנעם להסיט את ההשקעה המתוכננת בחברת החיתום של דלאל לכלל חיתום - גוף החיתום של קבוצת כלל פיננסים.



הפגישה הנוכחית עם סולטאן התקיימה לאחר ששלושת המנהלים הבכירים, המחזיקים ב-40% מהברוקראז' של כלל פיננסים, ניהלו כבר בעבר מגעים עם סולטאן להשקעה אפשרית בגוף החיתום אך המגעים לא הבשילו.



המחלוקת ככל הנראה באותה העת היתה בנוגע לשווי ההשקעה, ובאם היא תתבצע לפי ההון העצמי של כלל חיתום, כנהוג בעסקות מסוג זה. מאחר והמגעים כשלו פנו השלושה וחיפשו השקעה אלטרנטיבית ומצאו את דלאל, שהיה מהשותפים באנליסט חיתום לשעבר. גורמים בשוק העריכו כי המגעים מול דלאל היוו מנוף לחץ מצד השלושה על סולטן, שסירב לבקשתם.







בשוק ציינו היום כי ההשקעה של שלושת מנהלי כלל ברוקראז' בחברת החיתום של דלאל אינה דבר של מה בכך, ובוודאי שבכלל פיננסים היו מעדיפים שתבוצע "בתוך הבית", כלומר בכלל חיתום. "אחרי הכל מדובר בשלושה מנהלים בכירים בבית ההשקעות - שני מנכ"לים משותפים ומנהל מחלקת המחקר - ובכלל לא ירצו לאבד אותם, אמרו אותם גורמים", ציינו אותם גורמים.



הבוקר פורסם כיויסרברג, אל חי ובן זאב דרך החברה הפרטית שבבעלותם ג'י.ג'י.אי ניהול השקעות, הם שעומדים מאחורי דלאל בעת מהלך ההיפרדות שלו מבית ההשקעות אנליסט.. ג'י.ג'י.אי היא חברה פרטית המוחזרת (50%) על ידי ויסרברג, בן זאב (25%) ואל-חי (25%). עד לפירוק השותפות בין בית ההשקעות אנליסט למאיר דלאל החזיק בית ההשקעות ב-65% מחברת החיתום ודלאל החזיק ב-35%.



באמצע פברואר הפעיל דלאל את מנגנון הבמבי, ואתמול דווח כי דלאל ירכוש את חלקה של אנליסט לפי שווי הקרוב להון העצמי של החברה - כ-10 מיליון שקל. לפי ההודעה, מועד השלמת העסקה צפוי בשבועות הבאים.



בסיכום שגובש בן דלאל לבין ג'י.ג'י.אי נקבע כי לאחר השלמת העסקה עם אנליסט, דלאל יחזיק ב-60% מחברת החיתום וג'י.ג'י.אי תקבל 30% מהמניות. שני בעלי עניין נוספים שישולבו במסגרת הגוף החדש, הם איש יחסי הציבור רונן צור וחלק מבעלי חברת נץ בונדס (ההשקעה תתבצע באופן פרטי ולא דרך החברה הבורסאית), שיקבלו כל אחד כ-5% מהון המניות.



בכלל חיתום ובכלל פיננסים סרבו להגיב לידיעה. מאיר דלאל סרב להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully