וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הסטארט אפ גיזמוז שהוקמה ע"י אייל גבר ואריק ורדי סוגרת את משרדיה בישראל

גיא גרימלנד

22.3.2011 / 21:28

לפני עשור זאפה, שהפכה לגיזמוז, גייסה מיליונים ומנכ"ל אפל דאז מונה ליו"ר שלה



חברת הסטארט-אפ הישראלית גיזמוז, שהתמזגה עם daz 3d האמריקאית, סוגרת את משרדיה בישראל. כעשרה עובדים ישראלים במשרדי החברה בישראל צפויים להמשיך לעבוד על פרויקטים שונים לתקופה נוספת של חצי שנה עד שנה ולאחר מכן daz 3d תסגור את הפעילות בישראל ותרכז את כל הפעילות של החברה בארה"ב.



גיזמוז עוסקת בפיתוח אוואטרים (דיוקנות אנימציה המשמשים כתחליף לתמונת פנים) ודמויות אנימציה תלת ממדיות המייצגות את הגולשים על המסך. הטכנולוגיה שלה מאפשרת להציג אוואטרים שמדברים, שרים ואף מזיזים את השפתיים בהתאם לקולו של הגולש.



החברה הוקמה ב-1996, בין היתר על ידי אייל גבר, יוסי עמוסי ואריק ורדי, ונקראה בתחילה זאפה. כמה חודשים לאחר הקמתה עזב אותה ורדי והקים את חברת מיראבליס, שפיתחה את תוכנת icq ושנמכרה מאוחר יותר ל-aol.



בשיאה העסיקה גיזמוז 65 עובדים, רובם פעלו ממרכז הפיתוח שבתל אביב. בספטמבר 2000 גיזמוז מינתה לתפקיד יו"ר את מי שהיה מנכ"ל חברת המחשבים אפל והמנכ"ל של חברת פפסי, ג'ון סקאלי, שאף השקיע בחברה באמצעות קרן סקאלי.



ב-2001 החברה עברה מספר גלי פיטורים. בשנים שלאחר התפוצצות בועת הדוט.קום גיזמוז המשיכה להתנהל אבל מעולם לא ידעה לפרוץ קדימה. לפני כשנה וארבעה חודשים החליט דירקטוריון החברה למזג את גיזמוז עם daz 3d, חברה אמריקאית מיוטה.



כיום עוסקת daz 3d בפיתוח מודלים בתלת ממד ובפיתוח תוכנה ליצירת תלת ממד. ב-14 השנים האחרונות השקיעו בזאפה/גיזמוז משקיעים רבים, בהם: בנצ'מרק, highway 12, דוקומו קפיטל, קולומביה קפיטל, פוג'יסטו, בנק צ'ייס מנהטן, פולריס, סטאר וגיזה. המהלך הנוכחי התבקש לאחר עזיבתו בחודש אוגוסט האחרון של היזם והמנהל הפעילות הישראלית - אייל גבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully